Joseph Fernand Henri Léger – francuski malarz związany z kubizmem, grafik, rzeźbiarz, artysta ceramik i reżyser filmowy. Od około 1910 roku tworzył w charakterystycznym stylu, komponując abstrakcyjne i półabstrakcyjne prace z formami cylindrycznymi. Postać człowieka ograniczał do czystego kształtu. Formy mechaniczne w jego pracach są stałymi elementami, np. w projektach dla Baletu Szwedzkiego (1921–1922), freskach (takich jak polichromia stadionu w Brukseli, 1935), a także w abstrakcyjnym filmie Ballet mécanique 1924 z muzyką George’a Antheila.Jego uczennicą, od 1948 roku asystentką, a od 1952 roku żoną była Nadia Léger (1904–1982, wcześniej pod nazwiskiem Wanda Chodasiewicz-Grabowska.
Litografia barwna, karton 50 x 60 cm (arkusz), 38 x 50 cm (kompozycja)
sygn.. na płycie p.d. „FL.SZ” . Certyfikat autentyczności z Galerii w Paryżu.
Joseph Fernand Henri Léger – francuski malarz związany z kubizmem, grafik, rzeźbiarz, artysta ceramik i reżyser filmowy. Od około 1910 roku tworzył w charakterystycznym stylu, komponując abstrakcyjne i półabstrakcyjne prace z formami cylindrycznymi. Postać człowieka ograniczał do czystego kształtu. Formy mechaniczne w jego pracach są stałymi elementami, np. w projektach dla Baletu Szwedzkiego (1921–1922), freskach (takich jak polichromia stadionu w Brukseli, 1935), a także w abstrakcyjnym filmie Ballet mécanique 1924 z muzyką George’a Antheila.Jego uczennicą, od 1948 roku asystentką, a od 1952 roku żoną była Nadia Léger (1904–1982, wcześniej pod nazwiskiem Wanda Chodasiewicz-Grabowska.