WYSTAWIANY:
- Jadwiga Sawicka, Forma wzywa do użycia, malarstwo,
Galeria Foksal, Warszawa, 1998
LITERATURA:
- Monika Kuc, Maski skandalistki-moralistki, Gazeta
Wyborcza, 17.03.1998 (il.)

Ubrania Sawickiej, jako główni bohaterowie i bohaterki płócien, fotografii czy też jako trójwymiarowe obiekty, zwracają uwagę swoją plastycznością. Poprzez użycie światłocienia lub przez zastosowanie odpowiedniego materiału (w przypadku rzeźb) przedstawienia te wydają się wyjątkowo materialne i haptyczne. Ich rzeczowość została zaakcentowana przez artystkę.

Jadwiga Sawicka to jedna z najważniejszych polskich artystek tworzących po 1989. Do swoich obrazów dodaje tekst, tworząc „obrazy pisane” – najczęściej wyrwane z kontekstu, pozbawione znaków diakrytycznych, czasem wręcz urywające się w połowie cytaty z gazet. Obiecując komunikowanie określonej treści, obraz wprowadza widza w niekomfortową sytuację dezorientacji, niepewności, niewiedzy. Artystka zwraca tym samym uwagę na sposób, w jaki komunikowane są nam przez współczesne media treści dotyczące spraw najważniejszych dla społeczeństwa. Do najsłynniejszych „obrazów pisanych” należy „Nawracanie, Tresowanie, Oswajanie” (1998), który był prezentowany w całym kraju na billboardach w ramach Galerii Zewnętrznej AMS. Sawicka jest też autorką obrazów, obiektów i kreacji tekstowych, które trafiły do zbiorów m.in. Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Zachęty Narodowej Galerii Sztuki, Muzeum Sztuki w Łodzi czy kolekcji Fundacji Sztuki Polskiej ING.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

02
Jadwiga SAWICKA (ur. 1959, Przemyśl)

But, 1997 r.

olej/płótno, 70 x 50 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'JADWIGA SAWICKA | BUT 1997'

Zobacz katalog

DESA UNICUM

Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989

19.09.2019

19:00

Cena wywoławcza:
Estymacja: 8 000 - 10 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

WYSTAWIANY:
- Jadwiga Sawicka, Forma wzywa do użycia, malarstwo,
Galeria Foksal, Warszawa, 1998
LITERATURA:
- Monika Kuc, Maski skandalistki-moralistki, Gazeta
Wyborcza, 17.03.1998 (il.)

Ubrania Sawickiej, jako główni bohaterowie i bohaterki płócien, fotografii czy też jako trójwymiarowe obiekty, zwracają uwagę swoją plastycznością. Poprzez użycie światłocienia lub przez zastosowanie odpowiedniego materiału (w przypadku rzeźb) przedstawienia te wydają się wyjątkowo materialne i haptyczne. Ich rzeczowość została zaakcentowana przez artystkę.

Jadwiga Sawicka to jedna z najważniejszych polskich artystek tworzących po 1989. Do swoich obrazów dodaje tekst, tworząc „obrazy pisane” – najczęściej wyrwane z kontekstu, pozbawione znaków diakrytycznych, czasem wręcz urywające się w połowie cytaty z gazet. Obiecując komunikowanie określonej treści, obraz wprowadza widza w niekomfortową sytuację dezorientacji, niepewności, niewiedzy. Artystka zwraca tym samym uwagę na sposób, w jaki komunikowane są nam przez współczesne media treści dotyczące spraw najważniejszych dla społeczeństwa. Do najsłynniejszych „obrazów pisanych” należy „Nawracanie, Tresowanie, Oswajanie” (1998), który był prezentowany w całym kraju na billboardach w ramach Galerii Zewnętrznej AMS. Sawicka jest też autorką obrazów, obiektów i kreacji tekstowych, które trafiły do zbiorów m.in. Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Zachęty Narodowej Galerii Sztuki, Muzeum Sztuki w Łodzi czy kolekcji Fundacji Sztuki Polskiej ING.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.