Był grafikiem. W 1926 objął pierwszą w Polsce katedrę grafiki użytkowej w SSP w Warszawie. Był współzał. i członkiem stowarzyszenia "Ryt". Zajmował się głównie grafiką użytkową (banknoty, znaczki pocztowe, okładki i ilustracje do ksiąźek, plakaty, ekslibrisy, projekty tkanin i lamp), rodzajową, religijną i pejzażową (głównie litografie i barwne drzeworyty). Miał tendencje do stylizacji pod wpływem drzeworytu ludowego i japońskiego.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.

71
Edmund Ludwik BARTŁOMIEJCZYK (1885- 1950)

Burza, 1936 r.

drzeworyt/papier, 22,4 x 25,6 cm (zadruk)
sygnowany monogramem wiązanym na klocku l.g.: 'EB'

LITERATURA:
- Jan A. Choroszy, Huculszczyzna w literaturze polskiej, Wrocław 1971, s. 192
- Maria Grońska, Nowoczesny drzeworyt polski, Wrocław 1971, s. 114 (il.)
- Bożena Kowalska, Edmund Ludwik Bartłomiejczyk, Warszawa 1963, poz. 27 (il.)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Był grafikiem. W 1926 objął pierwszą w Polsce katedrę grafiki użytkowej w SSP w Warszawie. Był współzał. i członkiem stowarzyszenia "Ryt". Zajmował się głównie grafiką użytkową (banknoty, znaczki pocztowe, okładki i ilustracje do ksiąźek, plakaty, ekslibrisy, projekty tkanin i lamp), rodzajową, religijną i pejzażową (głównie litografie i barwne drzeworyty). Miał tendencje do stylizacji pod wpływem drzeworytu ludowego i japońskiego.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.