Michał Feliks Wygrzywalski - był absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (klasa K. Marra i L. Hetericha) oraz Académie Julian w Paryżu. Po ukończeniu studiów zamieszkał w Rzymie, a w 1908 powrócił do swojego miasta rodzinnego Lwowa, gdzie pracował w teatrze jako inspektor sceny oraz współpracował z Tygodnikiem Ilustrowanym; od 1901 wystawiał w TPSP w Krakowie. Znany jest także jako grafik, ilustrator i projektant kostiumów teatralnych. Malował obrazy o tematyce rodzajowej, często z wydźwiękiem społecznym związane z rewolucją 1905 (np.: tryptyk Wyzwolenie), zajmował się dekoracyjnym malarstwem ściennym (Izba Przemysłowo Handlowa we Lwowie) i malarstwem religijnym. Największym uznaniem wśród kolekcjonerów cieszą się jego serie pejzaży nadmorskich i scen z rybakami oraz sceny orientalne, do których ciągle powracał po podróży do Egiptu w 1906.
Prezentowane dzieło to bukiet kwiatowy, prosty, oszczędny w doborze kwiatów. Na gładko malowanym tle, w którym przebijają słoje drzewne układające się poprzecznie, ułożone zostały kwiaty polne, rozwinięte maki, ascetyczne chabry i skromny rumianek. Kompozycja bardzo spokojna choć intensywna kolorystycznie, buduje nastrój ciszy.
Olej, sklejka; 55,5 x 58 cm
Sygnowany p. d.: M. F. Wygrzywalski
Na odwrociu napis ołówkiem: Zbieracz obrazów |
Lwowiak 10. VII. 1978 |
Wygrzywalski Feliks
Michał Feliks Wygrzywalski - był absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (klasa K. Marra i L. Hetericha) oraz Académie Julian w Paryżu. Po ukończeniu studiów zamieszkał w Rzymie, a w 1908 powrócił do swojego miasta rodzinnego Lwowa, gdzie pracował w teatrze jako inspektor sceny oraz współpracował z Tygodnikiem Ilustrowanym; od 1901 wystawiał w TPSP w Krakowie. Znany jest także jako grafik, ilustrator i projektant kostiumów teatralnych. Malował obrazy o tematyce rodzajowej, często z wydźwiękiem społecznym związane z rewolucją 1905 (np.: tryptyk Wyzwolenie), zajmował się dekoracyjnym malarstwem ściennym (Izba Przemysłowo Handlowa we Lwowie) i malarstwem religijnym. Największym uznaniem wśród kolekcjonerów cieszą się jego serie pejzaży nadmorskich i scen z rybakami oraz sceny orientalne, do których ciągle powracał po podróży do Egiptu w 1906.
Prezentowane dzieło to bukiet kwiatowy, prosty, oszczędny w doborze kwiatów. Na gładko malowanym tle, w którym przebijają słoje drzewne układające się poprzecznie, ułożone zostały kwiaty polne, rozwinięte maki, ascetyczne chabry i skromny rumianek. Kompozycja bardzo spokojna choć intensywna kolorystycznie, buduje nastrój ciszy.