Jeden z najwybitniejszych artystów XX wieku. Malarstwo Légera kształtowało się pod wpływem P. Cézanne`a i fowistów. W 1910 roku tworzy pierwsze kompozycje kubistyczne, charakteryzujące się rytmiczną i zwartą formą, dzielonych na cylindryczne segmenty przedmiotów (Kontrasty form, 1913). W tzw. okresie mechanicznym 1918-1930 istotą twórczości stało się analizowanie przestrzennego rozmieszczenia form oraz współdziałania barw (Klucze, 1929). Po 1930 artysta powraca do form organicznych, operując płaskimi plamami barwnymi o wyraźnie zaznaczonym konturze. W latach 50. powstają wielkie kompozycje tematyczne (Nurkowie, Budowniczowie). Léger rozszerzył swoje zainteresowania na współczesną architekturę, literaturę, typografię i balet. Powstały w 1924 roku film Ballet Mécanique, wszedł do kanonu światowej awangardy kina.
Litografia barwna na papierze
30,5 x 42 cm (w świetle passe-parout)
Sygnowany p.d. - "F.L."
Do obrazu dołączone potwierdzenie autentyczności wystawione przez National Art Guild z podpisem George Kopel, 1988 r.
Jeden z najwybitniejszych artystów XX wieku. Malarstwo Légera kształtowało się pod wpływem P. Cézanne`a i fowistów. W 1910 roku tworzy pierwsze kompozycje kubistyczne, charakteryzujące się rytmiczną i zwartą formą, dzielonych na cylindryczne segmenty przedmiotów (Kontrasty form, 1913). W tzw. okresie mechanicznym 1918-1930 istotą twórczości stało się analizowanie przestrzennego rozmieszczenia form oraz współdziałania barw (Klucze, 1929). Po 1930 artysta powraca do form organicznych, operując płaskimi plamami barwnymi o wyraźnie zaznaczonym konturze. W latach 50. powstają wielkie kompozycje tematyczne (Nurkowie, Budowniczowie). Léger rozszerzył swoje zainteresowania na współczesną architekturę, literaturę, typografię i balet. Powstały w 1924 roku film Ballet Mécanique, wszedł do kanonu światowej awangardy kina.