Studia w Odessie i w Penzie oraz w Moskwie w Wyższej Artystycznej Naukowo-Technicznej Pracowni pod kierunkiem W. Kandinsky`ego. Od 1922 r w Polsce. Członek Stowarzyszenia Artystów Plastyków Rytm i ugrupowania Start. Wielokrotnie wystawiał w Polsce i brał udział w prezentacji polskiej sztuki za granicą. Obecnie znany przede wszystkim z perfekcyjnych pejzaży i martwych natur, sielskich polskich widoków malowanych w konwencji koloryzmu. Twórczą, artystyczną postawę artysty ukształtował kubizm, futuryzm i konstruktywizm. W pierwszym okresie, twórczość artysty uległa wpływom postkubistycznym, malował wyimaginowane konstrukcje techniczne, zgeometryzowane fragmenty maszyn, uległ fascynacji ztechnicyzowanego świata, później przyswoił zasady koloryzmu. Jest też autorem abstrakcyjnych kompozycji kolażowych. Przez kilkadziesiąt lat malował cykl Katedry utrzymany w impresjonistycznej manierze.

112
Konstanty MACKIEWICZ (1894 -1985)

BRZOZOWY ZAGAJNIK

Olej, płótno; 66 x 81,5 cm
Sygnowany p.d.: K. Mackiewicz
Na odwrocie drukowana nalepka: Wincenty Smolak / Artystyczne farby i przybory / Karków, ul. Krowoderska 62

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studia w Odessie i w Penzie oraz w Moskwie w Wyższej Artystycznej Naukowo-Technicznej Pracowni pod kierunkiem W. Kandinsky`ego. Od 1922 r w Polsce. Członek Stowarzyszenia Artystów Plastyków Rytm i ugrupowania Start. Wielokrotnie wystawiał w Polsce i brał udział w prezentacji polskiej sztuki za granicą. Obecnie znany przede wszystkim z perfekcyjnych pejzaży i martwych natur, sielskich polskich widoków malowanych w konwencji koloryzmu. Twórczą, artystyczną postawę artysty ukształtował kubizm, futuryzm i konstruktywizm. W pierwszym okresie, twórczość artysty uległa wpływom postkubistycznym, malował wyimaginowane konstrukcje techniczne, zgeometryzowane fragmenty maszyn, uległ fascynacji ztechnicyzowanego świata, później przyswoił zasady koloryzmu. Jest też autorem abstrakcyjnych kompozycji kolażowych. Przez kilkadziesiąt lat malował cykl Katedry utrzymany w impresjonistycznej manierze.