Niemiecki malarz pejzażysta i fotografik. Początkowo studiował fizykę na Uniwersytecie w Bonn. Później, od 1874 kształcił się w ASP w Karlsruhe pod kierunkiem Hansa Gudego (w 1878 jako Meisterschüler) oraz Wilhelma Riefstahla, Karla Gussowa, Ernesta Hildebranda. W 1876 wraz z pejzażystą Eugenem Brachtem był w Lüneburskiej Pustaci, gdzie powracał i później, malując wiele tamtejszych pejzaży. Jeździł też w Góry Harzu, Alpy, a także do Szkocji. W 1880 r. podróżował po Bliskim Wschodzie.. W latach 1882-83 wspólnie z Brachtem i Antonem v. Wernerem pracował w Berlinie nad Panoramą bitwy pod Sedanem. W latach 1883-89 przebywał we Wrocławiu kierując pracownią malarstwa krajobrazowego przy Muzeum Śląskim. W 1908 przeniósł się do Berlina, gdzie zajmował się także ceramiką i emalierstwem, współpracując z warsztatem Otto Lessinga. W 1919 osiadł w Amelinghausen koło Lüneburga. Malował pejzaże z odwiedzanych okolic a także weduty miejskie i widoki nadmorskich portów. Od lat 70. XIX w. zajmował się fotografią; okresowo prowadził nawet atelier fotograficzne w Berlinie.

13
Carl SCHIRM (1852 Wiesbaden - 1928 Amelinghausen)

BRZEG MORZA PÓŁNOCNEGO

Olej, płótno; 37 x 46 cm
Sygnowany p.d.: C.C.Schirm
Na odwrocie nalepka wystawowa z opisem pracy i tytułem: An der deutschen Nordseeküste

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Niemiecki malarz pejzażysta i fotografik. Początkowo studiował fizykę na Uniwersytecie w Bonn. Później, od 1874 kształcił się w ASP w Karlsruhe pod kierunkiem Hansa Gudego (w 1878 jako Meisterschüler) oraz Wilhelma Riefstahla, Karla Gussowa, Ernesta Hildebranda. W 1876 wraz z pejzażystą Eugenem Brachtem był w Lüneburskiej Pustaci, gdzie powracał i później, malując wiele tamtejszych pejzaży. Jeździł też w Góry Harzu, Alpy, a także do Szkocji. W 1880 r. podróżował po Bliskim Wschodzie.. W latach 1882-83 wspólnie z Brachtem i Antonem v. Wernerem pracował w Berlinie nad Panoramą bitwy pod Sedanem. W latach 1883-89 przebywał we Wrocławiu kierując pracownią malarstwa krajobrazowego przy Muzeum Śląskim. W 1908 przeniósł się do Berlina, gdzie zajmował się także ceramiką i emalierstwem, współpracując z warsztatem Otto Lessinga. W 1919 osiadł w Amelinghausen koło Lüneburga. Malował pejzaże z odwiedzanych okolic a także weduty miejskie i widoki nadmorskich portów. Od lat 70. XIX w. zajmował się fotografią; okresowo prowadził nawet atelier fotograficzne w Berlinie.