Zaprzyja¼niony z Paulem Gauguinem, w l. 1890-1895 wyjeżdżał wraz z nim do Le Pouldu w Bretanii, gdzie zbliżył się do grupy malarzy tzw. szkoły Pont Aven. W 1896 zamieszkał w Le Pouldu na stałe. W 1898 podróżował do Hiszpanii. Lata 1905-1910 spędził w Polsce - w Krakowie, Poroninie, Warszawie. W 1907 był w Monachium. W 1908 został profesorem warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych, otworzył także własną szkołę malarską. W 1910 wrócił do Francji i na stałe zamieszkał w Doëlan w Bretanii. Oferowany obraz przedstawia skalisty brzeg morski w Doëlan, małym rybackim porcie bretońskim, gdzie w 1910 Ślewiński zamieszkał na stałe w nowo nabytym domu, nazywanym Zameczkiem. Malował tam, m.in. liczne widoki z ulubionym motywem morza. Obrazy malowane w Doëlan, o powtarzających się motywach przybrzeżnych skał są świadectwem konsekwentnego, wręcz obsesyjnego rozwiązania problemu przestrzeni malarskiej w płaskiej konwencji planu i linii. Charakterystyczny motyw postrzępionych nadbrzeżnych skał odnale¼ć można w innych obrazach artysty - np "Morze w Doëlan", reprodukowanych w katalogu wystawy (W. Jaworska, Władysław Ślewiński 1854-1918, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie 1983, il. 232).
olej, płótno
43 x 65 cm
sygnowany p.d. WSlewiński (inicjały wiązane); Na krośnie nalepka z odręcznym napisem 89504 | (.) Triery
Zaprzyja¼niony z Paulem Gauguinem, w l. 1890-1895 wyjeżdżał wraz z nim do Le Pouldu w Bretanii, gdzie zbliżył się do grupy malarzy tzw. szkoły Pont Aven. W 1896 zamieszkał w Le Pouldu na stałe. W 1898 podróżował do Hiszpanii. Lata 1905-1910 spędził w Polsce - w Krakowie, Poroninie, Warszawie. W 1907 był w Monachium. W 1908 został profesorem warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych, otworzył także własną szkołę malarską. W 1910 wrócił do Francji i na stałe zamieszkał w Doëlan w Bretanii. Oferowany obraz przedstawia skalisty brzeg morski w Doëlan, małym rybackim porcie bretońskim, gdzie w 1910 Ślewiński zamieszkał na stałe w nowo nabytym domu, nazywanym Zameczkiem. Malował tam, m.in. liczne widoki z ulubionym motywem morza. Obrazy malowane w Doëlan, o powtarzających się motywach przybrzeżnych skał są świadectwem konsekwentnego, wręcz obsesyjnego rozwiązania problemu przestrzeni malarskiej w płaskiej konwencji planu i linii. Charakterystyczny motyw postrzępionych nadbrzeżnych skał odnale¼ć można w innych obrazach artysty - np "Morze w Doëlan", reprodukowanych w katalogu wystawy (W. Jaworska, Władysław Ślewiński 1854-1918, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie 1983, il. 232).