Przyjaciel Paula Gauguina. W latach 1890-1895 wyjeżdżał wraz z nim do Le Pouldu w Bretanii. Był aktywnym członkiem szkoły Pont Aven. W 1908 został profesorem warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych, otworzył także własną szkołę malarską. W 1910 wrócił do Francji i na stałe zamieszkał w Doëlan w Bretanii. Z tego okresu pochodzi praca, którą oferujemy, przedstawiająca skalisty brzeg morski w Doëlan, małym rybackim porcie bretońskim. Charakterystyczny motyw nadmorskich pejzaży i skał odnaleźć można w innych obrazach artysty - np. "Morze w Doëlan", reprodukowanych w katalogu wystawy (W. Jaworska, Władysław Ślewiński 1854-1918, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie 1983, il. 232).
olej, płótno
43 x 65 cm
sygn. p. d.: WSlewiński (inicjały wiązane)
na odwrocie, na blejtramie nalepka z odręcznym napisem: 89504 / [.] Thiery
Przyjaciel Paula Gauguina. W latach 1890-1895 wyjeżdżał wraz z nim do Le Pouldu w Bretanii. Był aktywnym członkiem szkoły Pont Aven. W 1908 został profesorem warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych, otworzył także własną szkołę malarską. W 1910 wrócił do Francji i na stałe zamieszkał w Doëlan w Bretanii. Z tego okresu pochodzi praca, którą oferujemy, przedstawiająca skalisty brzeg morski w Doëlan, małym rybackim porcie bretońskim. Charakterystyczny motyw nadmorskich pejzaży i skał odnaleźć można w innych obrazach artysty - np. "Morze w Doëlan", reprodukowanych w katalogu wystawy (W. Jaworska, Władysław Ślewiński 1854-1918, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie 1983, il. 232).