Rozpoczął naukę malarstwa w latach 1891-99 w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u Floriana Cynka, Izydora Jabłońskiego, Władysława Łuszczkiewicza i Leona Wyczółkowskiego. W 1903 roku studiował u A. Ažbégo w Monachium a w latach 1904-07 u Kazimierza Pochwalskiego w Wiedniu. Edukację uzupełniał w Paryżu w Académie Willi (1908-12) i Académie Colarossi (1922). Po studiach zamieszkał w Krakowie. Stąd podróżował do Włoch, Paryża, Londynu. W czasie I wojny światowej służył w wojsku austriackim. Uczestniczył regularnie w wystawach w kraju i za granicą (m.in. w Stanach Zjednoczonych). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, do wiedeńskiej Secesji. W 1918-27 był wiceprezesem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych. Malował bardzo dużo, początkowo sceny rodzajowe, widoki miejskie i portrety kobiece, które przyniosły mu dużą popu-larność. Od lat 20-stych jego twórczość zdominowały niezliczone martwe natury o pastelowych barwach i nieco zamglonym, stłumionym świetle.
Olej, deska;
32 x 40,5 cm
Sygnowany p.d.: aKarpiński, datowany l.d.: 1903
Na odwrocie napis wykonany przez artystę: aKarpiński | "Bronowice Małe", powyżej drugi napis: aKarpiński | Noc w Bronowicach. Przy prawej krawędzi cyfra: 6
Rozpoczął naukę malarstwa w latach 1891-99 w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u Floriana Cynka, Izydora Jabłońskiego, Władysława Łuszczkiewicza i Leona Wyczółkowskiego. W 1903 roku studiował u A. Ažbégo w Monachium a w latach 1904-07 u Kazimierza Pochwalskiego w Wiedniu. Edukację uzupełniał w Paryżu w Académie Willi (1908-12) i Académie Colarossi (1922). Po studiach zamieszkał w Krakowie. Stąd podróżował do Włoch, Paryża, Londynu. W czasie I wojny światowej służył w wojsku austriackim. Uczestniczył regularnie w wystawach w kraju i za granicą (m.in. w Stanach Zjednoczonych). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, do wiedeńskiej Secesji. W 1918-27 był wiceprezesem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych. Malował bardzo dużo, początkowo sceny rodzajowe, widoki miejskie i portrety kobiece, które przyniosły mu dużą popu-larność. Od lat 20-stych jego twórczość zdominowały niezliczone martwe natury o pastelowych barwach i nieco zamglonym, stłumionym świetle.