Dzieło malarza scen historycznych, rodzajowych, portretów. Ucznia słynnego Messoniera w paryskiej Ecole de Beaux-Arts, który brał czynny udział w życiu artystycznym Paryża i wystawiał swe prace w Salonach Paryskich w latach 1865 - 1882. Oferowany obraz reprezentuje najwyższą klasę malarstwa realistycznego, odznacza się rozmachem kompozycyjnym, rozbudowaną scenerią, a jego monumentalne rozmiary świadczą, że powstał z zamiarem eksponowania na jednej z wystaw. Tematyka bretońska, sceny z powracającymi z połowów rybaków i oczekujących na nich kobiet była popularna w malarstwie nie tylko francuskim u schyłku XIX w. i na początku XX stulecia. Sięgało do niej wielu artystów, w tym m. in. Władysław Wankie.
olej, płótno,
150 x 200 cm;
sygn. l. d.: Lucien Gros / 1903
Dzieło malarza scen historycznych, rodzajowych, portretów. Ucznia słynnego Messoniera w paryskiej Ecole de Beaux-Arts, który brał czynny udział w życiu artystycznym Paryża i wystawiał swe prace w Salonach Paryskich w latach 1865 - 1882. Oferowany obraz reprezentuje najwyższą klasę malarstwa realistycznego, odznacza się rozmachem kompozycyjnym, rozbudowaną scenerią, a jego monumentalne rozmiary świadczą, że powstał z zamiarem eksponowania na jednej z wystaw. Tematyka bretońska, sceny z powracającymi z połowów rybaków i oczekujących na nich kobiet była popularna w malarstwie nie tylko francuskim u schyłku XIX w. i na początku XX stulecia. Sięgało do niej wielu artystów, w tym m. in. Władysław Wankie.