Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu pod kierunkiem prof. Zdzisława Kępińskiego i Magdaleny Abakanowicz. Dyplom uzyskał w 1974. Uczestniczył w wystawach od połowy lat 70. W 1984 zdobył Grand Prix na Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie. W tymże roku reprezentował Polskę na XLI Biennale w We-necji. Pokazał tam dzieło współsygnowane z Bożenną Biskupską – environment „Misterium czasu”, złożone z jego 14 monumentalnych kompozycji malarskich i 30 równie potężnych rzeźb Biskupskiej. Styl obrazów Fogtta w tym szczytowym momencie jego kariery bazował na kontraście centralnie usytuowanych, hieratycznych sylwetek i budującej je drobnej, migotliwej „łuski” pociągnięć pędzla. Podobny styl utrzymuje się w późniejszych pracach artysty. W roku 2009 został odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medalem Gloria Artis.
akryl, płótno, 100 x 70 cm,
sygnowany p.d.: 'Fogtt' oraz na odwrocie: 'Fogtt | BRDA| akryl | 2020'
Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu pod kierunkiem prof. Zdzisława Kępińskiego i Magdaleny Abakanowicz. Dyplom uzyskał w 1974. Uczestniczył w wystawach od połowy lat 70. W 1984 zdobył Grand Prix na Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie. W tymże roku reprezentował Polskę na XLI Biennale w We-necji. Pokazał tam dzieło współsygnowane z Bożenną Biskupską – environment „Misterium czasu”, złożone z jego 14 monumentalnych kompozycji malarskich i 30 równie potężnych rzeźb Biskupskiej. Styl obrazów Fogtta w tym szczytowym momencie jego kariery bazował na kontraście centralnie usytuowanych, hieratycznych sylwetek i budującej je drobnej, migotliwej „łuski” pociągnięć pędzla. Podobny styl utrzymuje się w późniejszych pracach artysty. W roku 2009 został odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medalem Gloria Artis.