obraz eksponowany na wystawie i ujęty w katalogu: Wystawa retrospektywna nieżyjących malarzy polskich w salach redutowych w Warszawie, Warszawa 1898, s. 13, poz. 76 (jako Antoni Brodowski (sic!), stanowiący własność Gabrieli Gerald-Wyżyckiej);
obraz reprodukowany w: Album sztuki polskiej, oprac. Henryk Piątkowski, Warszawa 1901, s. 163 (Józef Brodowski - uczeń akademii wiedeńskiej, profesor malarstwa przy krakowskiej wszechnic - obraz pod tytułem: „Branka”); obraz po konserwacji.
Przed konserwacją oba oferowane dzieła Józefa Brodowskiego (poz. 042, 043) posiadały fragmenty nalepek wystawowych, zapewne ze wzmiankowanej wystawy retrospektywnej nieżyjących malarzy z 1898 roku, co może potwierdzić, zawarte zarówno na szczątkowo zachowanej naklejce, jak i w katalogu wystawy, nazwisko właścicielki, czyli Gabrieli Gerard-Wyżyckiej oraz analogiczne wymiary oferowanego obrazu „Branka”. Pod tym tytułem dzieło figuruje także w „Albumie sztuki polskiej” opracowanym przez Henryka Piątkowskiego. Niestety, podczas prowadzenia prac konserwatorskich nie udało się zachować obu oznaczeń obrazów.
Józef Brodowski (starszy) jest przedstawicielem klasycyzmu w malarstwie polskim. Był nauczycielem m.in. Piotra Michałowskiego. Oferowane płótno o tajemniczym dzisiaj tytule być może nawiązuje do tematu literackiego popularnego w czasie tworzenia dzieła, a pogrążonego w mrokach przeszłości dla nas na początku XXI wieku.
obraz eksponowany na wystawie i ujęty w katalogu: Wystawa retrospektywna nieżyjących malarzy polskich w salach redutowych w Warszawie, Warszawa 1898, s. 13, poz. 76 (jako Antoni Brodowski (sic!), stanowiący własność Gabrieli Gerald-Wyżyckiej);
obraz reprodukowany w: Album sztuki polskiej, oprac. Henryk Piątkowski, Warszawa 1901, s. 163 (Józef Brodowski - uczeń akademii wiedeńskiej, profesor malarstwa przy krakowskiej wszechnic - obraz pod tytułem: „Branka”); obraz po konserwacji.
Przed konserwacją oba oferowane dzieła Józefa Brodowskiego (poz. 042, 043) posiadały fragmenty nalepek wystawowych, zapewne ze wzmiankowanej wystawy retrospektywnej nieżyjących malarzy z 1898 roku, co może potwierdzić, zawarte zarówno na szczątkowo zachowanej naklejce, jak i w katalogu wystawy, nazwisko właścicielki, czyli Gabrieli Gerard-Wyżyckiej oraz analogiczne wymiary oferowanego obrazu „Branka”. Pod tym tytułem dzieło figuruje także w „Albumie sztuki polskiej” opracowanym przez Henryka Piątkowskiego. Niestety, podczas prowadzenia prac konserwatorskich nie udało się zachować obu oznaczeń obrazów.
Józef Brodowski (starszy) jest przedstawicielem klasycyzmu w malarstwie polskim. Był nauczycielem m.in. Piotra Michałowskiego. Oferowane płótno o tajemniczym dzisiaj tytule być może nawiązuje do tematu literackiego popularnego w czasie tworzenia dzieła, a pogrążonego w mrokach przeszłości dla nas na początku XXI wieku.