Malarz, głównie pejzażysta, także portrecista, mieszkający w Konstancinie. Uczył się w Klasie Rysunkowej Wojciecha Gersona, a od 1896 roku w Szkole Rysunku i Malarstwa S. Grocholskiego w Monachium. Po powrocie do kraju w 1899 roku rozpoczął studia u Teodora Axentowicza w ASP w Krakowie. Członek TZSP, prezes Warszawskiego Towarzystwa Artystycznego. Posługiwał się akwarelą, farbami olejnymi oraz uprawiał autolitografię. Malował pejzaże polskie, ukraińskie (Bracław) i rosyjskie (Saratow). Większość jego dzieł uległa zniszczeniu podczas II wojny światowej. Zachowane dzieła znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Biblioteki Narodowej oraz Muzeum Okręgowych w Białymstoku i Bydgoszczy.
Autolitografia, papier; 25 x 41 cm
Sygnowana ołówkiem l.d.: AMann 22; p.d.: Brama Krakowska w Lublinie
Na odwrocie nalepka wystawowa TZSP z opisem pracy
Malarz, głównie pejzażysta, także portrecista, mieszkający w Konstancinie. Uczył się w Klasie Rysunkowej Wojciecha Gersona, a od 1896 roku w Szkole Rysunku i Malarstwa S. Grocholskiego w Monachium. Po powrocie do kraju w 1899 roku rozpoczął studia u Teodora Axentowicza w ASP w Krakowie. Członek TZSP, prezes Warszawskiego Towarzystwa Artystycznego. Posługiwał się akwarelą, farbami olejnymi oraz uprawiał autolitografię. Malował pejzaże polskie, ukraińskie (Bracław) i rosyjskie (Saratow). Większość jego dzieł uległa zniszczeniu podczas II wojny światowej. Zachowane dzieła znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Biblioteki Narodowej oraz Muzeum Okręgowych w Białymstoku i Bydgoszczy.