Obraz ze zbiorów Henryka Bednarskiego (1907-1991), wybitnego lwowskiego kolekcjonera i bibliofila, autora tekstów z zakresu sztuki, architektury i archeologii, po wojnie zamieszkałego w Krakowie. W katalogu kolekcjonera poz. nr 398.


Ignacy PIEŃKOWSKI (1877-1948). Malarz, grafik, pedagog. Kształcił się warszawskiej Klasie Rysunkowej Gersona, studia malarskie kontynuował w krakowskiej SSP u Axentowicz i Wyczółkowskiego, oraz w Monachium i Paryżu. Rok przebywał w Rzymie, cztery lata spędził w Paryżu, odwiedził Włochy. Po powrocie do Warszawy objął profesurę w tamtejszej SSP, a po I wojnie został profesorem krakowskiej ASP. Jego uczniami byli m.in. Brzozowski, Cybis, Kantor, Larisch. Znany głównie z martwych natur i portretów, malował również pejzaże, kompozycje symboliczne (we wczesnej twórczości), religijne, zajmował się grafiką.

44
Ignacy PIEŃKOWSKI (1877-1948)

"Brama kościelna z dzwonnicą"

olej, płótno naklejone na tekturę, 30 x 22,5 cm, niesygnowany.
Na odwrocie napis czerwonym długopisem: Ign. Pieńkowski, oraz stempel z numerem atramentem: Ze zbiorów / Henryka Bednarskiego / ze Lwowa / L.p. 398. Autorstwo przypisywane.

Zobacz katalog

DESA Katowice

Aukcja 231: Malarstwo, grafika, rzeźba, rzemiosło artystyczne

31.05.2025

16:00

Cena wywoławcza: 2 600 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Obraz ze zbiorów Henryka Bednarskiego (1907-1991), wybitnego lwowskiego kolekcjonera i bibliofila, autora tekstów z zakresu sztuki, architektury i archeologii, po wojnie zamieszkałego w Krakowie. W katalogu kolekcjonera poz. nr 398.


Ignacy PIEŃKOWSKI (1877-1948). Malarz, grafik, pedagog. Kształcił się warszawskiej Klasie Rysunkowej Gersona, studia malarskie kontynuował w krakowskiej SSP u Axentowicz i Wyczółkowskiego, oraz w Monachium i Paryżu. Rok przebywał w Rzymie, cztery lata spędził w Paryżu, odwiedził Włochy. Po powrocie do Warszawy objął profesurę w tamtejszej SSP, a po I wojnie został profesorem krakowskiej ASP. Jego uczniami byli m.in. Brzozowski, Cybis, Kantor, Larisch. Znany głównie z martwych natur i portretów, malował również pejzaże, kompozycje symboliczne (we wczesnej twórczości), religijne, zajmował się grafiką.