Niemiecki rze¼biarz, malarz i grafik, kształcił sie w monachijskiej Kunstgewerbeschule (1902-1903) i u Ludwiga Hertericha (1904-1907). Dzięki uzyskanemu stypendium odwiedził Paryż (gdzie mieszkał w latach 1912-13), oraz Hiszpanię i Włochy. Debiutował w 1908 w monachijskiej Kunstverein. Był jednym z założycieli MŹnchner Neue Secession. Jego wczesne prace rze¼biarskie były inspirowane twórczością Maillola i Rodina, prace póżniejsze to wpływ kubizmu Archipenki i Lehmbrucka, wpływy te są również wyra¼ne w jego pracach malarskich i w grafice. Z technik graficznych poza litografią uprawiał akwafortę i suchą igłę. Powyższa litografia pochodzi z niemieckiego artystyczno-literackiego pisma "Genius“, mimo iż ukazywało się tylko trzy lata miało ogromny wpływ na sztukę i kulturę miedzywojennych Niemiec. Poza Scharffem swoje oryginalne grafiki zamieszczali tu znani niemieccy ekspresjoniści, m.in. Karl Schmidt-Rottluff, Erich Heckel, Franz Marc, Alexander Archipenko.

105
Edwin SCHARFF (1887-1955)

Bracia. Die BrŹder“, 1921

litografia z pisma "Genius“, 27 x 17,3 cm
na odwrocie napis typograficzny: Edwin Scharff Die BrŹder. Originallitographie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Niemiecki rze¼biarz, malarz i grafik, kształcił sie w monachijskiej Kunstgewerbeschule (1902-1903) i u Ludwiga Hertericha (1904-1907). Dzięki uzyskanemu stypendium odwiedził Paryż (gdzie mieszkał w latach 1912-13), oraz Hiszpanię i Włochy. Debiutował w 1908 w monachijskiej Kunstverein. Był jednym z założycieli MŹnchner Neue Secession. Jego wczesne prace rze¼biarskie były inspirowane twórczością Maillola i Rodina, prace póżniejsze to wpływ kubizmu Archipenki i Lehmbrucka, wpływy te są również wyra¼ne w jego pracach malarskich i w grafice. Z technik graficznych poza litografią uprawiał akwafortę i suchą igłę. Powyższa litografia pochodzi z niemieckiego artystyczno-literackiego pisma "Genius“, mimo iż ukazywało się tylko trzy lata miało ogromny wpływ na sztukę i kulturę miedzywojennych Niemiec. Poza Scharffem swoje oryginalne grafiki zamieszczali tu znani niemieccy ekspresjoniści, m.in. Karl Schmidt-Rottluff, Erich Heckel, Franz Marc, Alexander Archipenko.