Kilka miesięcy po ukończeniu Życia Marii Dürer wyruszył w swoją drugą podróż do Włoch. Latem 1505 r. wyjechał do Wenecji wioząc m.in. drzeworyty z tego cyklu. Raimondi, który w latach 1505-1510 przebywał w Wenecji, wykonał ich miedziorytnicze kopie. Były one tak wierne, że - jak pisał Giorgio Vasari - "nikt nie poznał, iż ryciny były rylca Marcantonia. Wierzono, że są to prace Albrechta i sprzedawano je jako jego prace".
Jeden z najwybitniejszych grafików włoskich XVI wieku, Marcantonio Raimondi zyskał kilka lat później wielką sławę, odtwarzając w miedziorytach freski i obrazy Rafaela. "Prace te" - pisał Vasari - "były bardziej cenione, niż obrazy flamandzkie". Tymczasem jednak podrabiał - lub kopiował - kompozycje Dürera; uważa się, że wykonał kilkadziesiąt kopii jego rycin, kładąc na nich także monogram wielkiego niemieckiego artysty. Senat wenecki, a także rada miejska Norymbergi zabroniły Raimondiemu jedynie posługiwania się tym znakiem.
wg Albrechta DöRERA (1471 Norymberga - 1528 tamże)
miedzioryt,
29,5 x 21 cm,
sygnowany na płycie monogramem wiązanym "AD",
wg drzeworytu Albrechta Dürera o identycznych wymiarach, z cyklu Życie Marii, 1502 lub 1504. Cały cykl opublikowano w 1511 roku.
Na odwrocie ołówkowe notatki kolekcjonerskie i dawna pieczątka (cyrylicą). Minimalne uszkodzenie górnego lewego narożnika ryciny (podklejonego taśmą klejącą). Poza tym stan bardzo dobry.
Kilka miesięcy po ukończeniu Życia Marii Dürer wyruszył w swoją drugą podróż do Włoch. Latem 1505 r. wyjechał do Wenecji wioząc m.in. drzeworyty z tego cyklu. Raimondi, który w latach 1505-1510 przebywał w Wenecji, wykonał ich miedziorytnicze kopie. Były one tak wierne, że - jak pisał Giorgio Vasari - "nikt nie poznał, iż ryciny były rylca Marcantonia. Wierzono, że są to prace Albrechta i sprzedawano je jako jego prace".
Jeden z najwybitniejszych grafików włoskich XVI wieku, Marcantonio Raimondi zyskał kilka lat później wielką sławę, odtwarzając w miedziorytach freski i obrazy Rafaela. "Prace te" - pisał Vasari - "były bardziej cenione, niż obrazy flamandzkie". Tymczasem jednak podrabiał - lub kopiował - kompozycje Dürera; uważa się, że wykonał kilkadziesiąt kopii jego rycin, kładąc na nich także monogram wielkiego niemieckiego artysty. Senat wenecki, a także rada miejska Norymbergi zabroniły Raimondiemu jedynie posługiwania się tym znakiem.