Kilka miesięcy po ukończeniu Życia Marii Dürer wyruszył w swoją drugą podróż do Włoch. Latem 1505 r. wyjechał do Wenecji wioząc m.in. drzeworyty z tego cyklu. Raimondi, który w latach 1505-1510 przebywał w Wenecji, wykonał ich miedziorytnicze kopie. Były one tak wierne, że - jak pisał Giorgio Vasari - "nikt nie poznał, iż ryciny były rylca Marcantonia. Wierzono, że są to prace Albrechta i sprzedawano je jako jego prace".
Jeden z najwybitniejszych grafików włoskich XVI wieku, Marcantonio Raimondi zyskał kilka lat później wielką sławę, odtwarzając w miedziorytach freski i obrazy Rafaela. "Prace te" - pisał Vasari - "były bardziej cenione, niż obrazy flamandzkie". Tymczasem jednak podrabiał - lub kopiował - kompozycje Dürera; uważa się, że wykonał kilkadziesiąt kopii jego rycin, kładąc na nich także monogram wielkiego niemieckiego artysty. Senat wenecki, a także rada miejska Norymbergi zabroniły Raimondiemu jedynie posługiwania się tym znakiem.

6
Marcantonio RAIMONDI (ok. 1480 Bolonia - po 1527)

BOŻE NARODZENIE, 1510

wg Albrechta DöRERA (1471 Norymberga - 1528 tamże)
miedzioryt,
29,5 x 21 cm,
sygnowany na płycie monogramem wiązanym "AD",
wg drzeworytu Albrechta Dürera o identycznych wymiarach, z cyklu Życie Marii, 1502 lub 1504. Cały cykl opublikowano w 1511 roku.
Na odwrocie ołówkowe notatki kolekcjonerskie i dawna pieczątka (cyrylicą). Minimalne uszkodzenie górnego lewego narożnika ryciny (podklejonego taśmą klejącą). Poza tym stan bardzo dobry.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Kilka miesięcy po ukończeniu Życia Marii Dürer wyruszył w swoją drugą podróż do Włoch. Latem 1505 r. wyjechał do Wenecji wioząc m.in. drzeworyty z tego cyklu. Raimondi, który w latach 1505-1510 przebywał w Wenecji, wykonał ich miedziorytnicze kopie. Były one tak wierne, że - jak pisał Giorgio Vasari - "nikt nie poznał, iż ryciny były rylca Marcantonia. Wierzono, że są to prace Albrechta i sprzedawano je jako jego prace".
Jeden z najwybitniejszych grafików włoskich XVI wieku, Marcantonio Raimondi zyskał kilka lat później wielką sławę, odtwarzając w miedziorytach freski i obrazy Rafaela. "Prace te" - pisał Vasari - "były bardziej cenione, niż obrazy flamandzkie". Tymczasem jednak podrabiał - lub kopiował - kompozycje Dürera; uważa się, że wykonał kilkadziesiąt kopii jego rycin, kładąc na nich także monogram wielkiego niemieckiego artysty. Senat wenecki, a także rada miejska Norymbergi zabroniły Raimondiemu jedynie posługiwania się tym znakiem.