Salvador Dali wykonał w latach pięćdziesiątych XX wieku na zlecenie biblioteki Libreria dello Stato in Roma komplet ilustracji do jubileuszowego wydania Boskiej komedii Dantego Alighieri z okazji 700. rocznicy urodzin jej autora. Namalował 100 ilustracji w technice akwareli, po jednej wstępnej i 33 w treści każdej części poematu: Piekła, Czyśćca i Raju. Powstałe prace uważane są za jedno z najwybitniejszych osiągnięć artysty. Pomimo wycofania się Włochów z umowy (którzy ostatecznie powierzyli wykonanie zlecenia swojemu rodakowi), Dali ukończył monumentalne dzieło. Akwarele były prezentowane w Rzymie i Paryżu - prawa do nich wykupił w 1959 roku Les Heures Claires. Zostały następnie przez malarza i dwóch znakomitych drzeworytników (Raymond Jacquet i Jean Taricco) przeniesione w technikę drzeworytu. Aby przystosować je do kolorowego druku, zrobiono specjalne klocki drzeworytnicze z drzewa bukszpanowego w ilościach od 30 do 40 do każdej ilustracji. Ostatecznie zostały wydane we Francji, na ekskluzywnym papierze BFK – Rives. Praca opisana w 2 najważniejszych katalogach grafik Salvadora Dali: - Albert Field "The Official Catalog of the Graphic Works of Salvador Dali" 1996 rok, strony 189-200. - Michel & Löpsinger "Dali - catalogue raisonné of etchings and mixed-media prints", 1924-1980", poz. kat. 1102.

13
Salvador DALI (1904 - 1989)

"Boska komedia: Czyściec - Pieśń XXX"

drzeworyt barwny na papierze, 25 x 17,5 cm,
niesygnowany.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Salvador Dali wykonał w latach pięćdziesiątych XX wieku na zlecenie biblioteki Libreria dello Stato in Roma komplet ilustracji do jubileuszowego wydania Boskiej komedii Dantego Alighieri z okazji 700. rocznicy urodzin jej autora. Namalował 100 ilustracji w technice akwareli, po jednej wstępnej i 33 w treści każdej części poematu: Piekła, Czyśćca i Raju. Powstałe prace uważane są za jedno z najwybitniejszych osiągnięć artysty. Pomimo wycofania się Włochów z umowy (którzy ostatecznie powierzyli wykonanie zlecenia swojemu rodakowi), Dali ukończył monumentalne dzieło. Akwarele były prezentowane w Rzymie i Paryżu - prawa do nich wykupił w 1959 roku Les Heures Claires. Zostały następnie przez malarza i dwóch znakomitych drzeworytników (Raymond Jacquet i Jean Taricco) przeniesione w technikę drzeworytu. Aby przystosować je do kolorowego druku, zrobiono specjalne klocki drzeworytnicze z drzewa bukszpanowego w ilościach od 30 do 40 do każdej ilustracji. Ostatecznie zostały wydane we Francji, na ekskluzywnym papierze BFK – Rives. Praca opisana w 2 najważniejszych katalogach grafik Salvadora Dali: - Albert Field "The Official Catalog of the Graphic Works of Salvador Dali" 1996 rok, strony 189-200. - Michel & Löpsinger "Dali - catalogue raisonné of etchings and mixed-media prints", 1924-1980", poz. kat. 1102.