"Obok koloru o nastroju jego dzieł decyduje gęsta faktura. Podobnie jak Formiści dążył do prymitywizowania i upraszczania przedstawień, niekiedy wprost naśladując obrazy ludowe. Jego świat, niby realny, jest w rzeczywistości wymyślony, a realne elementy ulegały w nim deformacji. W krajobrazach perspektywa często jest nienaturalna - na scenę patrzymy z góry, plany są spiętrzone, a przestrzeń spłaszczona". (Światosław Lenartowicz).
olej na tekturze, 35 x 50 cm, sygnowany p.d. "E. Krcha"; na odwrocie, ołówkiem: "Emil Krcha" i tytuł obrazu.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji"Obok koloru o nastroju jego dzieł decyduje gęsta faktura. Podobnie jak Formiści dążył do prymitywizowania i upraszczania przedstawień, niekiedy wprost naśladując obrazy ludowe. Jego świat, niby realny, jest w rzeczywistości wymyślony, a realne elementy ulegały w nim deformacji. W krajobrazach perspektywa często jest nienaturalna - na scenę patrzymy z góry, plany są spiętrzone, a przestrzeń spłaszczona". (Światosław Lenartowicz).