Praca stanowi współczesną odpowiedź na obecną w ikonografii chrześcijańskiej figurę Matki Bożej Bolesnej. Forma pracy nawiązuje do kształtu przedstawień ołtarzowych, a umieszczenie w twarzy gwoździ i odłamków szkła do tragizmu postaci biblijnej i jej cierpienia.
Studiował na Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP. W latach 1957-68 pracował jako nauczyciel w Szkole Kenara w Zakopanem. W latach 1970-71 pracował jako scenograf w Teatrze Polskim we Wrocławiu i pedagog tamtejszej PWSSP. Znany przede wszystkim jako twórca monumentalnych rzeźb i łączonych wraz z ich realizacją akcji efemerycznych - Słoneczny rydwan, Płomienne ptaki, Ogniste ptaki, Płonące sztandary. Równolegle ze "Sztandarami" i realizacjami monumentalnymi tworzył kameralne rzeźby. W latach 80. i 90. tworzył "Portrety" w technice assemblage`u i collage`u. Asamblaże tworzył od 1957 r. Reprezentował Polskę na Biennale w Sao Paulo w 1965 i 1971 r., Biennale w Wenecji w 1970 r. i wielu innych prestiżowych międzynarodowych wystawach.

6
Władysław HASIOR (1928-1999)

Bolesna, 1980 r.

asamblaż/płyta pilśniowa, 180 x 50 x 22 cm
sygnowany i datowany na odwrociu: `Hasior W 1980 | "Bolesna"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca stanowi współczesną odpowiedź na obecną w ikonografii chrześcijańskiej figurę Matki Bożej Bolesnej. Forma pracy nawiązuje do kształtu przedstawień ołtarzowych, a umieszczenie w twarzy gwoździ i odłamków szkła do tragizmu postaci biblijnej i jej cierpienia.
Studiował na Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP. W latach 1957-68 pracował jako nauczyciel w Szkole Kenara w Zakopanem. W latach 1970-71 pracował jako scenograf w Teatrze Polskim we Wrocławiu i pedagog tamtejszej PWSSP. Znany przede wszystkim jako twórca monumentalnych rzeźb i łączonych wraz z ich realizacją akcji efemerycznych - Słoneczny rydwan, Płomienne ptaki, Ogniste ptaki, Płonące sztandary. Równolegle ze "Sztandarami" i realizacjami monumentalnymi tworzył kameralne rzeźby. W latach 80. i 90. tworzył "Portrety" w technice assemblage`u i collage`u. Asamblaże tworzył od 1957 r. Reprezentował Polskę na Biennale w Sao Paulo w 1965 i 1971 r., Biennale w Wenecji w 1970 r. i wielu innych prestiżowych międzynarodowych wystawach.