Grafika pochodzi z Teki Melpomeny, wydanej w Krakowie w 1904 roku. W Tece znalazły się autolitografie o tematyce teatralnej wybitnych artystów przełomu wieków - m.in. Witolda Wojtkiewicza, Stanisława Szreniawy Rzeckiego, Karola Frycza.

W latach 1887-96 studiował na Wydziale Politechniki Monachijskiej; uczył się także w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u L. Wyczółkowskiego i J. Unierzyskiego. Studia artystyczne kontynuował w latach 1902-04 w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule, paryskiej Academie Julian (1904-05) i londyńskiej szkole W. Morrisa. Od 1930 roku był profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Należał do towarzystwa Polska Sztuka Stosowana. Był autorem dekoracji i kostiumów głównie dla Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie (1935-39) i Teatru Polskiego w Warszawie (1913-31). Upowszechnił dekoracje trójwymiarowe w teatrze polskim. Był twórcą polichromii w wielu krakowskich kościołach, a także współautorem wystroju krakowskiej kawiarni Jama Michalika.

27
Karol FRYCZ (1877-1963)

Bolesław Puchalski jako Poseł w sztuce Żuławsiego Eros i Psyche, 1904 r.

litografia barwna/papier, 46,4 x 31,4 cm
sygnowana na kamieniu p.d.: `FK`, opisana wśród przedstawienia: `Eros i Psyche | Poseł`

LITERATURA:
- Katalog zbiorów Gabinetu Grafiki, tom 1: Grafika polska w latach 1901-1939, Wrocław 1983, kat. 703, s. 212

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Grafika pochodzi z Teki Melpomeny, wydanej w Krakowie w 1904 roku. W Tece znalazły się autolitografie o tematyce teatralnej wybitnych artystów przełomu wieków - m.in. Witolda Wojtkiewicza, Stanisława Szreniawy Rzeckiego, Karola Frycza.

W latach 1887-96 studiował na Wydziale Politechniki Monachijskiej; uczył się także w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u L. Wyczółkowskiego i J. Unierzyskiego. Studia artystyczne kontynuował w latach 1902-04 w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule, paryskiej Academie Julian (1904-05) i londyńskiej szkole W. Morrisa. Od 1930 roku był profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Należał do towarzystwa Polska Sztuka Stosowana. Był autorem dekoracji i kostiumów głównie dla Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie (1935-39) i Teatru Polskiego w Warszawie (1913-31). Upowszechnił dekoracje trójwymiarowe w teatrze polskim. Był twórcą polichromii w wielu krakowskich kościołach, a także współautorem wystroju krakowskiej kawiarni Jama Michalika.