Ur. w 1990 r. w Sosnowcu. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach; dyplom w Pracowni Druku Płaskiego w 2014 r. Studiowała na Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii w ramach programu ERASMUS oraz historię sztuki na Uniwersytecie Śląskim. Obecnie jest doktorantką w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. W pracy doktorskiej zajmuje się tematyką kamuflażu jako strategią maskowania i wypierania rzeczywistości.
Jej obrazy wystawiane były na 19 wystawach indywidualnych oraz na ponad 100 wystawach zbiorowych w kraju i zagranicą.
H. Rozpara w swoich pracach porusza szeroko rozumiany temat kamuflażu, bezpostaciowości i zjawisk chaotycznych, we wcześniejszych pracach często odnosiła się do tematyki wojny. W swojej twórczości dąży do uzyskania obrazu oddziałującego na widza, pobudzającego intuicyjne, nieracjonalne pokłady świadomości.
Zajmuje się malarstwem, grafiką warsztatową, fotografią, projektowaniem graficznym, tworzy kompozycje muzyczne.
akryl, płótno
70 x 70 cm
sygn. p. d.: Hanna Rozpara 2019
sygn. na odwrociu: Hanna Rozpara "BN 40" 2019 | Hanna Rozpara 2019
Ur. w 1990 r. w Sosnowcu. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach; dyplom w Pracowni Druku Płaskiego w 2014 r. Studiowała na Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii w ramach programu ERASMUS oraz historię sztuki na Uniwersytecie Śląskim. Obecnie jest doktorantką w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. W pracy doktorskiej zajmuje się tematyką kamuflażu jako strategią maskowania i wypierania rzeczywistości.
Jej obrazy wystawiane były na 19 wystawach indywidualnych oraz na ponad 100 wystawach zbiorowych w kraju i zagranicą.
H. Rozpara w swoich pracach porusza szeroko rozumiany temat kamuflażu, bezpostaciowości i zjawisk chaotycznych, we wcześniejszych pracach często odnosiła się do tematyki wojny. W swojej twórczości dąży do uzyskania obrazu oddziałującego na widza, pobudzającego intuicyjne, nieracjonalne pokłady świadomości.
Zajmuje się malarstwem, grafiką warsztatową, fotografią, projektowaniem graficznym, tworzy kompozycje muzyczne.