Historia modelu
Samochód produkowany był w latach 1998-2003. Był napędzany 8-cylindrowym silnikiem BMW S62 o pojemności 4998cm3, mocy 400 koni mechanicznych przenoszonych na tylną oś. Był dostępny tylko w wersji sedan z 6-biegową manualną skrzynią Getrag. W 1998 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano M5 serii E39. Impulsem do prac nad M5 E39 była prezentacja Mercedesa E50 i E55 oraz Jaguara XJR V8. W odróżnieniu od poprzedników nie było produkowane ręcznie, a silnik R6 został zastąpiony silnikiem V8 z podwójnym systemem Vanos. Od wersji cywilnej M5-ka zewnątrz różniła się bardziej agresywnym nadwoziem, powiększonym przednim grillem z chromowanymi dodatkami, obniżonym tylnym zderzakiem z dołączonym dyfuzorem i 2 końcówkami tłumika po obu stronach. Była oferowana w dwóch wersjach wyposażeniowych: Sport i Exclusive. Łącznie wyprodukowano 20 482 sztuk M5 E39.
Historia egzemplarza
Prezentowany egzemplarz to jeden z ostatnich przedliftowych M5 E39, które opuściły fabrykę w Dingolfing. Auto trafiło do Polski z Francji, gdzie miało odświeżony lakier. Został on dobrany zgodnie ze specyfikacją palety BMW i po serii zabiegów detailerskich, charakteryzuje się niezwykłą głębią, nadając świeżości temu już ponad 15-letniemu nadwoziu. Wnętrze utrzymane w nienagannym stanie. Wartym odnotowania jest fakt, iż oferowane M5 ma zaledwie 140 000 km oryginalnego przebiegu, a stan mechaniczny jest bliski perfekcyjnemu. Jednakże standardowy problem silników S62B50 związany z Vanosami, nie ominął rownież tego egzemplarza i z pewnością warto się temu przyjrzeć w najbliższym czasie. M5 wyposażone zostało w końcowy wydech firmy Supersprint, co w wysublimowany sposób podkreśla piękny dźwięk silnika. Samochód zarejestrowany jest w Polsce.
Jeden z ostatnich egzemplarzy pre-LCI
Po renowacji lakierniczej
Zachowany w fantastycznym stanie
Numer nadwozia: WBSDE91030GJ17268
Historia modelu
Samochód produkowany był w latach 1998-2003. Był napędzany 8-cylindrowym silnikiem BMW S62 o pojemności 4998cm3, mocy 400 koni mechanicznych przenoszonych na tylną oś. Był dostępny tylko w wersji sedan z 6-biegową manualną skrzynią Getrag. W 1998 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano M5 serii E39. Impulsem do prac nad M5 E39 była prezentacja Mercedesa E50 i E55 oraz Jaguara XJR V8. W odróżnieniu od poprzedników nie było produkowane ręcznie, a silnik R6 został zastąpiony silnikiem V8 z podwójnym systemem Vanos. Od wersji cywilnej M5-ka zewnątrz różniła się bardziej agresywnym nadwoziem, powiększonym przednim grillem z chromowanymi dodatkami, obniżonym tylnym zderzakiem z dołączonym dyfuzorem i 2 końcówkami tłumika po obu stronach. Była oferowana w dwóch wersjach wyposażeniowych: Sport i Exclusive. Łącznie wyprodukowano 20 482 sztuk M5 E39.
Historia egzemplarza
Prezentowany egzemplarz to jeden z ostatnich przedliftowych M5 E39, które opuściły fabrykę w Dingolfing. Auto trafiło do Polski z Francji, gdzie miało odświeżony lakier. Został on dobrany zgodnie ze specyfikacją palety BMW i po serii zabiegów detailerskich, charakteryzuje się niezwykłą głębią, nadając świeżości temu już ponad 15-letniemu nadwoziu. Wnętrze utrzymane w nienagannym stanie. Wartym odnotowania jest fakt, iż oferowane M5 ma zaledwie 140 000 km oryginalnego przebiegu, a stan mechaniczny jest bliski perfekcyjnemu. Jednakże standardowy problem silników S62B50 związany z Vanosami, nie ominął rownież tego egzemplarza i z pewnością warto się temu przyjrzeć w najbliższym czasie. M5 wyposażone zostało w końcowy wydech firmy Supersprint, co w wysublimowany sposób podkreśla piękny dźwięk silnika. Samochód zarejestrowany jest w Polsce.