HISTORIA EGZEMPLARZA:
Ta rzadka wersja BMW 2000 oferowana na Aukcji Zimowej przez Dom Aukcyjny Ardor Auctions opuścił fabrykę w 1967 roku i został eksportowany na rynek włoski. Dwa lata temu samochód został nabyty, a później sprowadzony do Polski gdzie został odrestaurowany blacharsko i lakierniczo zachowując jego fabryczną specyfikację Większośc elementów ozdobnych takich jak chromy i emblematy zostały zachowane w stanie oryginalnym oraz ponownie zamontowane na samochód. Elementy elektryczne i inne dodatki, które mogły być zachowane, zostały oczyszczone i zainstalowane ponownie. Tapicerka jest nowa, odzwierciedlająca oryginalne zestawienie kolorystyczne. Deska rozdzielcza została tylko odświeżona, a drewno polakierowane. Silnik został uszczelniony i złożony na nowo. Samochód w dokumentacji nie posiada dowodu rejestracyjnego, jednakże oprócz umowy kupna-sprzedaży z Włoch, dołączone jest zaświadczenie o zgubie dowodu rejestracyjnego z Włoskiego urzędu. Jest to ciekawa propozycja dla osób poszukujących oryginalnego coupe, gotowych ewentualnie poprawić kilka elementów ozdobnych tego bardzo wdzięcznego BMW.

HISTORIA MODELU:
Powojenny kryzys w latach 50-tych w Europie nie był dobrym czasem dla BMW. Marka miała w swojej ofercie albo duże, drogie, luksusowe modele - które nie przynosiły oczekiwanego zysku - albo mikrosamochody napędzane silnikami z motocykli, które z kolei traciły już na popularności.
W związku z problemami finansowymi firmy (nad jej przejęciem zastanawiał się nawet Daimler Benz), rozpoczęto prace nad modelem klasy średniej, który w dalszym ciągu byłby komfortowy i elegancki, ale jednocześnie niezbyt drogi. Efektem była seria modeli znana jako Neue Klasse - "nowa klasa", która umożliwiła marce wyjście z kłopotów, ugruntowało jej pozycję i wizerunek na rynku.
Lato roku 1965 przyniosło debiut wersji coupe z nadwoziem zaprojektowanym przez firmę Karmann. Przednia część nadwozia dość mocno różniła się od tej z wersji sedan i wzbudzała pewne kontrowersje.
Samochody były napędzane przez silniki 2-litrowe, w dwóch wariantach mocy, 100- i 120-konnym (2000C i 2000CS). Słabsza wersja miała pojedynczy gaźnik, zaś mocniejsza - podwójny.
Standardowo coupe występowało z czterobiegową skrzynią ręczną, ale wersja 2000C mogła być zamawiana także z trzybiegowym automatem, co spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów.
Między rokiem 1965 a połową roku 1969, kiedy zakończono produkcję wersji coupe, wyprodukowano 13,691 sztuk tego auta, z czego 9,999 egzemplarzy stanowiła wersja 2000CS, 3,249 to 2000C z automatyczną skrzynią biegów, zaś najrzadszą odmianą było 2000C ze skrzynią ręczna. Do klientów trafiły jedynie 443 takie samochody.

Model ceniono w sporcie (odnosił m.in. zwycięstwa w 24 godzinnym wyścigu w Spa), zaś rozwiązania technologiczne zastosowane tutaj po raz pierwszy, można było spotkać w innych BMW jeszcze wiele lat później.
Mówi się, że to właśnie Neue Klasse ukształtowało charakter marki i nadało kierunek jej rozwojowi, a jego spuścizna wpływa na produkty bawarskiej marki do dziś.

Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.

9
BMW 2000 CA, 1967

Nr nadwozia: 1002157; silnik: 2.0l, R4; moc: 100 koni mechanicznych; inne dane: skrzynia biegów trzybiegowa automatyczna, napęd na tylne koła; Pierwsze coupe GT linii Neue Klasse; jedna z 3249 wyprodukowanych sztuk; po renowacji blacharskiej i lakierniczej.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

HISTORIA EGZEMPLARZA:
Ta rzadka wersja BMW 2000 oferowana na Aukcji Zimowej przez Dom Aukcyjny Ardor Auctions opuścił fabrykę w 1967 roku i został eksportowany na rynek włoski. Dwa lata temu samochód został nabyty, a później sprowadzony do Polski gdzie został odrestaurowany blacharsko i lakierniczo zachowując jego fabryczną specyfikację Większośc elementów ozdobnych takich jak chromy i emblematy zostały zachowane w stanie oryginalnym oraz ponownie zamontowane na samochód. Elementy elektryczne i inne dodatki, które mogły być zachowane, zostały oczyszczone i zainstalowane ponownie. Tapicerka jest nowa, odzwierciedlająca oryginalne zestawienie kolorystyczne. Deska rozdzielcza została tylko odświeżona, a drewno polakierowane. Silnik został uszczelniony i złożony na nowo. Samochód w dokumentacji nie posiada dowodu rejestracyjnego, jednakże oprócz umowy kupna-sprzedaży z Włoch, dołączone jest zaświadczenie o zgubie dowodu rejestracyjnego z Włoskiego urzędu. Jest to ciekawa propozycja dla osób poszukujących oryginalnego coupe, gotowych ewentualnie poprawić kilka elementów ozdobnych tego bardzo wdzięcznego BMW.

HISTORIA MODELU:
Powojenny kryzys w latach 50-tych w Europie nie był dobrym czasem dla BMW. Marka miała w swojej ofercie albo duże, drogie, luksusowe modele - które nie przynosiły oczekiwanego zysku - albo mikrosamochody napędzane silnikami z motocykli, które z kolei traciły już na popularności.
W związku z problemami finansowymi firmy (nad jej przejęciem zastanawiał się nawet Daimler Benz), rozpoczęto prace nad modelem klasy średniej, który w dalszym ciągu byłby komfortowy i elegancki, ale jednocześnie niezbyt drogi. Efektem była seria modeli znana jako Neue Klasse - "nowa klasa", która umożliwiła marce wyjście z kłopotów, ugruntowało jej pozycję i wizerunek na rynku.
Lato roku 1965 przyniosło debiut wersji coupe z nadwoziem zaprojektowanym przez firmę Karmann. Przednia część nadwozia dość mocno różniła się od tej z wersji sedan i wzbudzała pewne kontrowersje.
Samochody były napędzane przez silniki 2-litrowe, w dwóch wariantach mocy, 100- i 120-konnym (2000C i 2000CS). Słabsza wersja miała pojedynczy gaźnik, zaś mocniejsza - podwójny.
Standardowo coupe występowało z czterobiegową skrzynią ręczną, ale wersja 2000C mogła być zamawiana także z trzybiegowym automatem, co spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów.
Między rokiem 1965 a połową roku 1969, kiedy zakończono produkcję wersji coupe, wyprodukowano 13,691 sztuk tego auta, z czego 9,999 egzemplarzy stanowiła wersja 2000CS, 3,249 to 2000C z automatyczną skrzynią biegów, zaś najrzadszą odmianą było 2000C ze skrzynią ręczna. Do klientów trafiły jedynie 443 takie samochody.

Model ceniono w sporcie (odnosił m.in. zwycięstwa w 24 godzinnym wyścigu w Spa), zaś rozwiązania technologiczne zastosowane tutaj po raz pierwszy, można było spotkać w innych BMW jeszcze wiele lat później.
Mówi się, że to właśnie Neue Klasse ukształtowało charakter marki i nadało kierunek jej rozwojowi, a jego spuścizna wpływa na produkty bawarskiej marki do dziś.

Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.