Malarz, rzeźbiarz i grafik. W latach 40. studiował malarstwo na Ohio State University. Debiutuje w 1951 w Nowym Yorku. W pierwszym okresie jego malarstwa czerpie z abstrakcyjnego ekspresjonizmu późnych lat 50. Później przekształcał kubistyczne obrazy innych artystów.
Źródłem inspiracji Lichtensteina stał się model życia konsumpcyjnego, zaintrygowany popartem zaczął malować popularne postaci z kreskówek, komiksów, reklamy. W efekcie zaczęły powstawać wielkoformatowe obrazy postaci komiksowych o ostro zaznaczonych konturach. Najbardziej znany cykl, który powstał w tamtym okresie to Girls -wyidealizowane, rozmarzone brunetki i blondynki, których życie składało się z radości i rozpaczy. Jego dzieła zyskały przychylność krytyków. Dzięki wystawie w galerii Casteli w Nowym Yorku cały świat okrzykuje go wybitnym twórcą.
W połowie lat 60. powstaje cykl Brushstrokes, serie pociągnięć pędzlem, które stanowiła parodią ekspresyjnego abstrakcjonizmu, są to obrazy malowane farbami, ze stylizowanym, graficznym tłem. Artysta powrócił do początków swojej twórczości i ponownie zaczął przetwarzać dzieła innych twórców. Podjął w ten sposób próbę ożywienia tychże obrazów. Powstałe w ten sposób dzieła nawiązywały do Claude Moneta, Henriego Matissa, czy Franza Marca. W latach 70. malował abstrakcyjne cykle Mirrors.

132
Roy LICHTENSTEIN (1923-1997)

BLONDYNKA

Serigrafia, papier; 32 x 28,5 cm (kompozycja)
Pod rycina faksymile podpisu; ołówkiem: 8/150; sucha pieczęć: Styria Studio
Na odwrocie stempel Castelli Graphics, New York

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, rzeźbiarz i grafik. W latach 40. studiował malarstwo na Ohio State University. Debiutuje w 1951 w Nowym Yorku. W pierwszym okresie jego malarstwa czerpie z abstrakcyjnego ekspresjonizmu późnych lat 50. Później przekształcał kubistyczne obrazy innych artystów.
Źródłem inspiracji Lichtensteina stał się model życia konsumpcyjnego, zaintrygowany popartem zaczął malować popularne postaci z kreskówek, komiksów, reklamy. W efekcie zaczęły powstawać wielkoformatowe obrazy postaci komiksowych o ostro zaznaczonych konturach. Najbardziej znany cykl, który powstał w tamtym okresie to Girls -wyidealizowane, rozmarzone brunetki i blondynki, których życie składało się z radości i rozpaczy. Jego dzieła zyskały przychylność krytyków. Dzięki wystawie w galerii Casteli w Nowym Yorku cały świat okrzykuje go wybitnym twórcą.
W połowie lat 60. powstaje cykl Brushstrokes, serie pociągnięć pędzlem, które stanowiła parodią ekspresyjnego abstrakcjonizmu, są to obrazy malowane farbami, ze stylizowanym, graficznym tłem. Artysta powrócił do początków swojej twórczości i ponownie zaczął przetwarzać dzieła innych twórców. Podjął w ten sposób próbę ożywienia tychże obrazów. Powstałe w ten sposób dzieła nawiązywały do Claude Moneta, Henriego Matissa, czy Franza Marca. W latach 70. malował abstrakcyjne cykle Mirrors.