Erna Rosenstein studiowała w Wiener Frauen - Akademie (1932 - 34), a potem na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1933 - 36 u W. Jarockiego i W. Weissa). Jeszcze podczas studiów ujawniała sympatie dla ruchu komunistycznego. W Krakowie zbliżyła się z działaczami awangardowej Grupy Krakowskiej, L. Lewickim, J. Sternem, H. Wicińskim i S. Blonderem. Wyjeżdżała do Francji (1937). Podczas II wojny światowej przebywała we Lwowie, skąd w 1942 r. uciekła do Warszawy. Po wojnie wróciła do Krakowa, gdzie poznała Artura Sandauera, swego przyszłego męża. W 1946 r. odbyła podróż do Anglii i do Paryża. Współpracowała wówczas z T. Kantowem, przy scenografii dla teatru Cricot I, w 1957 r. została członkiem Drugiej Grupy Krakowskiej. Od 1949 r. mieszka w Warszawie. Zajmuje się malarstwem i rysunkiem. Tworzy przedmioty fantastyczne i assemblage i collage (Muzeum Narodowe w Warszawie, Artystki polskie, Katalog wystawy, Warszawa 1991, s. 303).

87
Erna ROSENSTEIN (1913-2004)

BLIZNA, 1966 r.

Piórko, tusz, papier, 27,5, x 19,5 cm w świetle passe - partout
Sygnowany piórkiem, tuszem p.d.: Erna Rosenstein | 1966.
Na odwrocie oprawy napis ołówkiem: Blizna 33 x 23 Tusz | Erna Rosenstein | Warszawa 36 Iwicka 8a m. 3

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Erna Rosenstein studiowała w Wiener Frauen - Akademie (1932 - 34), a potem na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1933 - 36 u W. Jarockiego i W. Weissa). Jeszcze podczas studiów ujawniała sympatie dla ruchu komunistycznego. W Krakowie zbliżyła się z działaczami awangardowej Grupy Krakowskiej, L. Lewickim, J. Sternem, H. Wicińskim i S. Blonderem. Wyjeżdżała do Francji (1937). Podczas II wojny światowej przebywała we Lwowie, skąd w 1942 r. uciekła do Warszawy. Po wojnie wróciła do Krakowa, gdzie poznała Artura Sandauera, swego przyszłego męża. W 1946 r. odbyła podróż do Anglii i do Paryża. Współpracowała wówczas z T. Kantowem, przy scenografii dla teatru Cricot I, w 1957 r. została członkiem Drugiej Grupy Krakowskiej. Od 1949 r. mieszka w Warszawie. Zajmuje się malarstwem i rysunkiem. Tworzy przedmioty fantastyczne i assemblage i collage (Muzeum Narodowe w Warszawie, Artystki polskie, Katalog wystawy, Warszawa 1991, s. 303).