Małgorzata Kosiec stworzyła charakterystyczny i konsekwentny styl, którego elementy składowe pozostają spójne na przestrzeni jej kariery. „Blisko” z 2013 stanowi doskonały przykład głównych założeń towarzyszących artystce w jej malarskich poszukiwaniach. „Ostatnio buduję portrety z warstw liter, cyfr, symboli, często słów i zdań o wybranym znaczeniu. To upust dla moich ciągot psychologicznych czy wręcz filozoficznych” – opisuje Małgorzata Kosiec. Artystka używa miniaturowego puzzla – litery, cyfry, czasem dynamicznego pociągnięcia pędzla naśladującego francuskich pointylistów, jako kostki budulcowej, z której powstają bardziej skomplikowane kształty i konfiguracje, ostatecznie najczęściej tworzące ludzkie portrety. Kosiec równolegle pracuje nad seriami, z których każda rządzi się innym, wcześniej wspomnianym parametrem. „Blisko” należy do cyklu „Mono”, w którym zarysy twarzy wyłaniają się z namalowanych na płótnie pojedynczych liter, które zdają się tłoczyć i kumulować w pobliżu centrum obrazu, nadając w ten sposób całemu dziełu efekt naturalnej, organicznej aranżacji. Co ciekawe, pomimo że artystka wykorzystuje w pracy zarówno litery, jak i cyfry, to te pierwsze wydają się zdecydowanie dominować w kompozycji, a cyfry widz może dostrzec dopiero po uważnej inspekcji dzieła. Ten triumf litery nad cyfrą może być postrzegany jako artystyczny komentarz dotyczący przenikania się ludzkiego, empirycznego świata, w którym centralnym nośnikiem wyrazu są słowa i budujące je litery, a światem skomputeryzowanym, mechanicznym, rządzonym przez uprzednio zaprogramowane ciągi cyfr, w których człowiek nie umiałby doszukać się znaczenia. Chłodna kolorystyka, kształtowana przede wszystkim przez odcienie błękitu i szarości, zdaje się potęgować wspomnianą w tytule potrzebę bliskości między ludźmi.

W 2000 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Grafiki i Malarstwa ASP w Łodzi. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki (1998). Finalistka International Young Art - Artlink 2002 Sotheby's (2002). Jej prace prezentowane były m.in. St' Art 05 Strasbourg Contemporary Art Fairs, 9e edition, Francja (2005); Form London, Wielka Brytania (2007); Cambridge Art Fairs, Wielka Brytania (2009).

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

56
Małgorzata KOSIEC (ur. 1975, Łódź)

"Blisko", 2013

akryl/płótno, 50 x 50 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'MAŁGORZATA | KOSIEC | 2013 | BLISKO'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Małgorzata Kosiec stworzyła charakterystyczny i konsekwentny styl, którego elementy składowe pozostają spójne na przestrzeni jej kariery. „Blisko” z 2013 stanowi doskonały przykład głównych założeń towarzyszących artystce w jej malarskich poszukiwaniach. „Ostatnio buduję portrety z warstw liter, cyfr, symboli, często słów i zdań o wybranym znaczeniu. To upust dla moich ciągot psychologicznych czy wręcz filozoficznych” – opisuje Małgorzata Kosiec. Artystka używa miniaturowego puzzla – litery, cyfry, czasem dynamicznego pociągnięcia pędzla naśladującego francuskich pointylistów, jako kostki budulcowej, z której powstają bardziej skomplikowane kształty i konfiguracje, ostatecznie najczęściej tworzące ludzkie portrety. Kosiec równolegle pracuje nad seriami, z których każda rządzi się innym, wcześniej wspomnianym parametrem. „Blisko” należy do cyklu „Mono”, w którym zarysy twarzy wyłaniają się z namalowanych na płótnie pojedynczych liter, które zdają się tłoczyć i kumulować w pobliżu centrum obrazu, nadając w ten sposób całemu dziełu efekt naturalnej, organicznej aranżacji. Co ciekawe, pomimo że artystka wykorzystuje w pracy zarówno litery, jak i cyfry, to te pierwsze wydają się zdecydowanie dominować w kompozycji, a cyfry widz może dostrzec dopiero po uważnej inspekcji dzieła. Ten triumf litery nad cyfrą może być postrzegany jako artystyczny komentarz dotyczący przenikania się ludzkiego, empirycznego świata, w którym centralnym nośnikiem wyrazu są słowa i budujące je litery, a światem skomputeryzowanym, mechanicznym, rządzonym przez uprzednio zaprogramowane ciągi cyfr, w których człowiek nie umiałby doszukać się znaczenia. Chłodna kolorystyka, kształtowana przede wszystkim przez odcienie błękitu i szarości, zdaje się potęgować wspomnianą w tytule potrzebę bliskości między ludźmi.

W 2000 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Grafiki i Malarstwa ASP w Łodzi. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki (1998). Finalistka International Young Art - Artlink 2002 Sotheby's (2002). Jej prace prezentowane były m.in. St' Art 05 Strasbourg Contemporary Art Fairs, 9e edition, Francja (2005); Form London, Wielka Brytania (2007); Cambridge Art Fairs, Wielka Brytania (2009).

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.