W połowie lat 80 - tych poświęcił się malarstwu. Lekcje malarstwa i rysunku pobierał u Andrzeja Bereziańskiego, Ewy Jędrzejewskiej - Drygas oraz u Wiesława Adamskiego. Obrazy, które powstały w drugiej połowie lat osiemdziesiątych cechuje katastrofizm, co było następstwem fascynacji obrazami Hieronima Boscha, Salvadora Dali, Zdzisława Beksińskiego. Okres ten trwał około 10 lat i został uwieńczony wieloma wystawami w kraju i za granicą. Później w twórczości pojawiają się tendencje realistyczne - pejzaże i architektura rodzinnych stron. Następnie pojawiło się zainteresowanie postacią ludzką, przede wszystkim aktem i portretem jak i naturą. Prace artysty cechuje wysoka estetyka i ekspresja ujawniająca się w łączeniu jaskrawych, barwnych plam, co sprawia, że oglądane obrazy (głównie portrety, natura) sprawiają wrażenie sennych wizji lub obrazów malowanych z wyobraźni, a nie z natury. Wielokrotnie wystawiał swoje obrazy na wystawach zbiorowych i indywidualnych w Polsce (np. w Koszalinie, Szczecinku, Luboradzy, Sopot) i poza granicami kraju w Niemczech (Uelzen, Frankfurt a.Main, Dortmund, Kamen, Bad Bevensen, Akwisgran) Holandii (Venlo) Anglii (Londyn).

53
Jacek JURIEWICZ (ur. 1966, Szczecinek)

Błękitny Portret, 2017r.

akryl na płótnie, 70x100cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W połowie lat 80 - tych poświęcił się malarstwu. Lekcje malarstwa i rysunku pobierał u Andrzeja Bereziańskiego, Ewy Jędrzejewskiej - Drygas oraz u Wiesława Adamskiego. Obrazy, które powstały w drugiej połowie lat osiemdziesiątych cechuje katastrofizm, co było następstwem fascynacji obrazami Hieronima Boscha, Salvadora Dali, Zdzisława Beksińskiego. Okres ten trwał około 10 lat i został uwieńczony wieloma wystawami w kraju i za granicą. Później w twórczości pojawiają się tendencje realistyczne - pejzaże i architektura rodzinnych stron. Następnie pojawiło się zainteresowanie postacią ludzką, przede wszystkim aktem i portretem jak i naturą. Prace artysty cechuje wysoka estetyka i ekspresja ujawniająca się w łączeniu jaskrawych, barwnych plam, co sprawia, że oglądane obrazy (głównie portrety, natura) sprawiają wrażenie sennych wizji lub obrazów malowanych z wyobraźni, a nie z natury. Wielokrotnie wystawiał swoje obrazy na wystawach zbiorowych i indywidualnych w Polsce (np. w Koszalinie, Szczecinku, Luboradzy, Sopot) i poza granicami kraju w Niemczech (Uelzen, Frankfurt a.Main, Dortmund, Kamen, Bad Bevensen, Akwisgran) Holandii (Venlo) Anglii (Londyn).