Absolwentka Europejskiej Akademii Sztuk, studiowała pod okiem m.in.: J. Dudy-Gracza, W. Zina, F. Starowieyskiego. Dyplom z malarstwa uzyskała w 2001 r. Mieszka i pracuje w Warszawie, prezentuje prace na wystawach indywidualnych i zbiorowych od 1998 r. Obrazy znajdują się w prywatnych kolekcjach w Polsce i za granicą. Poza malarstwem olejnym i akrylowym tworzy również obiekty przestrzenne oraz mozaiki. W jej pracach pobrzmiewają echa fascynacji ornamentyką Dalekiego Wschodu, w połączeniu z intensywnym kolorem. Chętnie też eksperymentuje z technikami fluorescencyjnymi, zarówno w malarstwie sztalugowym, jak i w formie performance'u, opartego na fluorescencyjnym body-paintingu. Ciągłe twórcze poszukiwania na tych rozmaitych polach doprowadziły autorkę do instalacji łączących w sobie malarstwo, assamblage, mozaikę i rzeźbę. Motywem przewodnim tych obiektów są cytaty z cyber-rzeczywistości, takie jak układy scalone, mikroprocesory, fragmenty telefonów komórkowych czy elementy zużytych opakowań, będące odpryskiem otaczającej nas współcześnie kultury konsumpcji. W jej pracach stają się one symbolami naszych czasów i wchłaniającej nas cyberkultury. Rzeźby z najnowszego cyklu prac były prezentowane na trzech wystawach towarzyszących tegorocznemu Biennale Sztuki w Wenecji.

9
Ewa CHEŁMECKA (ur. 1976)

Bio-Portal, 2014

akryl, assamblage, płótno, 100 x 100 cm,
sygn. p.d.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwentka Europejskiej Akademii Sztuk, studiowała pod okiem m.in.: J. Dudy-Gracza, W. Zina, F. Starowieyskiego. Dyplom z malarstwa uzyskała w 2001 r. Mieszka i pracuje w Warszawie, prezentuje prace na wystawach indywidualnych i zbiorowych od 1998 r. Obrazy znajdują się w prywatnych kolekcjach w Polsce i za granicą. Poza malarstwem olejnym i akrylowym tworzy również obiekty przestrzenne oraz mozaiki. W jej pracach pobrzmiewają echa fascynacji ornamentyką Dalekiego Wschodu, w połączeniu z intensywnym kolorem. Chętnie też eksperymentuje z technikami fluorescencyjnymi, zarówno w malarstwie sztalugowym, jak i w formie performance'u, opartego na fluorescencyjnym body-paintingu. Ciągłe twórcze poszukiwania na tych rozmaitych polach doprowadziły autorkę do instalacji łączących w sobie malarstwo, assamblage, mozaikę i rzeźbę. Motywem przewodnim tych obiektów są cytaty z cyber-rzeczywistości, takie jak układy scalone, mikroprocesory, fragmenty telefonów komórkowych czy elementy zużytych opakowań, będące odpryskiem otaczającej nas współcześnie kultury konsumpcji. W jej pracach stają się one symbolami naszych czasów i wchłaniającej nas cyberkultury. Rzeźby z najnowszego cyklu prac były prezentowane na trzech wystawach towarzyszących tegorocznemu Biennale Sztuki w Wenecji.