Profesor warszawskiej ASP zaliczany do najwybitniejszych współczesnych batalistów i pejzażystów. Studiował malarstwo na krakowskiej ASP, a później w Warszawie. Dyplom uzyskał w 1951. Uprawiał malarstwo, grafikę użytkową i tkaninę. Ulubinym motywem malarza były rozpędzone, galopujące konie na tle wyciszonych kolorystycznie pejzaży. Ukochane konie profesora uczestniczą w batalistycznych scenach historycznych ("Somosierra", "Husaria Polska", "Szarża") oraz rodzajowych: polowania, sanny, wyścigi, czy prace polowe. Zafascynowany dynamiką ruchu koni malował je zawsze z natury. Artystyczna fascynacja ma swe źródło w dzieciństwie i młodości, które Ludwik Maciag spędził w garnizonie 9 Pułku Artylerii Lekkiej w Białej Podlaskiej oraz w partyzanckim zwiadzie konnym AK. Artysta uczestniczył w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranica, m.in.: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Danii, Hiszpanii, Kanadzie i USA.
Olej, płotno; 50 x 80 cm
Sygnowany l.d.: L MACIĄG; sygnowany i opisany na odwrocie
Profesor warszawskiej ASP zaliczany do najwybitniejszych współczesnych batalistów i pejzażystów. Studiował malarstwo na krakowskiej ASP, a później w Warszawie. Dyplom uzyskał w 1951. Uprawiał malarstwo, grafikę użytkową i tkaninę. Ulubinym motywem malarza były rozpędzone, galopujące konie na tle wyciszonych kolorystycznie pejzaży. Ukochane konie profesora uczestniczą w batalistycznych scenach historycznych ("Somosierra", "Husaria Polska", "Szarża") oraz rodzajowych: polowania, sanny, wyścigi, czy prace polowe. Zafascynowany dynamiką ruchu koni malował je zawsze z natury. Artystyczna fascynacja ma swe źródło w dzieciństwie i młodości, które Ludwik Maciag spędził w garnizonie 9 Pułku Artylerii Lekkiej w Białej Podlaskiej oraz w partyzanckim zwiadzie konnym AK. Artysta uczestniczył w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranica, m.in.: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Danii, Hiszpanii, Kanadzie i USA.