Opisywana praca młodego, 25-letniego Nowosielskiego, przedstawia często powracający w malarstwie artysty motyw architektury sakralnej. Dla Nowosielskiego sfera sacrum stanowiła jedno z najistotniejszych zagadnień w sztuce. Mówił: "to właśnie ów kościół-świątynia, jako krąg magiczno-sakralny, jest prawdziwą ojczyzną, właściwym miejscem sztuki, właściwą matką ikony". "Biały kościół" powstał w 1948 roku. W tym czasie artysta uczestniczył m. in. w wystawie współczesnego malarstwa polskiego w Nowym Jorku.
technika mieszana/tektura; 32,5 x 23 cm w św. p-p.;
sygn. p. d.: J.N.;
na odwrocie napis ołówkiem: J. Nowosielski 48
Opisywana praca młodego, 25-letniego Nowosielskiego, przedstawia często powracający w malarstwie artysty motyw architektury sakralnej. Dla Nowosielskiego sfera sacrum stanowiła jedno z najistotniejszych zagadnień w sztuce. Mówił: "to właśnie ów kościół-świątynia, jako krąg magiczno-sakralny, jest prawdziwą ojczyzną, właściwym miejscem sztuki, właściwą matką ikony". "Biały kościół" powstał w 1948 roku. W tym czasie artysta uczestniczył m. in. w wystawie współczesnego malarstwa polskiego w Nowym Jorku.