Wystawiany: Pałac Sztuki, Kraków, 1969-1970

Malarz i pedagog. Studia malarskie rozpoczął w Moskwie i Petersburgu, a w latach 1915 - 1921 kontynuował je w pracowni W. Weissa w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od 1918 r. pokazywał swoje prace na wystawach; w latach 1919 - 1922 trzykrotnie wystawiał z awangardową grupą Formistów. Od 1921 do 1923 r. przebywał na stypendium w Paryżu, po powrocie pracował jako nauczyciel rysunków w Krakowie. Po II wojnie światowej został profesorem malarstwa w krakowskiej ASP. Malarstwo Fedkowicza ulegało początkowo różnym wpływom i przemianom - od szkoły W. Weissa, poprzez kontakty z formistami. W dojrzałej fazie twórczości zasadniczą wartością stał się dla artysty kolor.

056
Jerzy FEDKOWICZ (1891-1959)

BIAŁA ŁÓDŹ W ZATOCE

Olej, sklejka; 50,5 x 37 cm
Na odwrocie nalepka wystawowa Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z opisem pracy z 1969 r., druk wypełniony maszynowo; treść nalepki: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | Autor Jerzy Fedkowicz | Tytuł dzieła Biała łódź w zatoce | Rodzaj dzieła ol. dykta. 50 x 35 | Pałac Sztuki – 1969 – 1970 r.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany: Pałac Sztuki, Kraków, 1969-1970

Malarz i pedagog. Studia malarskie rozpoczął w Moskwie i Petersburgu, a w latach 1915 - 1921 kontynuował je w pracowni W. Weissa w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od 1918 r. pokazywał swoje prace na wystawach; w latach 1919 - 1922 trzykrotnie wystawiał z awangardową grupą Formistów. Od 1921 do 1923 r. przebywał na stypendium w Paryżu, po powrocie pracował jako nauczyciel rysunków w Krakowie. Po II wojnie światowej został profesorem malarstwa w krakowskiej ASP. Malarstwo Fedkowicza ulegało początkowo różnym wpływom i przemianom - od szkoły W. Weissa, poprzez kontakty z formistami. W dojrzałej fazie twórczości zasadniczą wartością stał się dla artysty kolor.