Znaczek pocztowy powstał w ramach realizowanej w latach 70. serii prac pod hasłem Autotautologie. O sobie samym – nic. Prace polegały na umieszczaniu nazwiska artysty w postaci znaku graficznego na różnych przedmiotach, w różnych miejscach i sytuacjach. Nazwisko pisane drukowanymi literami przy użyciu prostej, zawsze tej samej czcionki w bezosobowy sposób zaznaczało obecność artysty. Autotautologie zostały zainicjowane w 1972 autorską książką, której strony wypełnione były gęstą, zrytmizowaną strukturą powtarzającego się w diagonalnym układzie nazwiska. Ten sam wzór pojawiał się wydrukowany na koszuli, krawacie, sukience, obrusie, poduszce czy powiewających flagach. Przewrotną, tautologiczną ekspansję własnego nazwiska artysta kontynuował rozsyłając kartki pocztowe z jednej strony zadrukowane czarno-białym wzorem powtórzonym też na znaczku na drugiej stronie kartki, na której umieszczony był napis „O sobie samym nic”.

Praca reprodukowana m.in. w: Jerzy Treliński, Ślady obecności, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Łódź 2002.

40
Jerzy TRELIŃSKI (ur. 1940)

bez tytułu – znaczek pocztowy, 1972

druk, tusz, papier
4 x 3 cm
certyfikat autentyczności podpisany przez artystę ed. 50
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Znaczek pocztowy powstał w ramach realizowanej w latach 70. serii prac pod hasłem Autotautologie. O sobie samym – nic. Prace polegały na umieszczaniu nazwiska artysty w postaci znaku graficznego na różnych przedmiotach, w różnych miejscach i sytuacjach. Nazwisko pisane drukowanymi literami przy użyciu prostej, zawsze tej samej czcionki w bezosobowy sposób zaznaczało obecność artysty. Autotautologie zostały zainicjowane w 1972 autorską książką, której strony wypełnione były gęstą, zrytmizowaną strukturą powtarzającego się w diagonalnym układzie nazwiska. Ten sam wzór pojawiał się wydrukowany na koszuli, krawacie, sukience, obrusie, poduszce czy powiewających flagach. Przewrotną, tautologiczną ekspansję własnego nazwiska artysta kontynuował rozsyłając kartki pocztowe z jednej strony zadrukowane czarno-białym wzorem powtórzonym też na znaczku na drugiej stronie kartki, na której umieszczony był napis „O sobie samym nic”.

Praca reprodukowana m.in. w: Jerzy Treliński, Ślady obecności, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi, Łódź 2002.