Na zdjęciach z serii The Beasts autorstwa Marii Łobody odziane w czarne, skórzane rękawiczki dłonie w badawczym geście gładzą kamienie. Artystka stosując charakterystyczną dla niej metodologię, którą określić można jako współczesną archeologię oraz praktykę "językowego ready-made", wchodzi w dialog z mitologicznym kontekstem związanym ze Świątynią Debod w Madrycie. Traktując go jako rodzaj szyfru, rzuca światło na palimpsest znaczeń, znaczącą i budzącą niepokój historię, która rozwija się w tle prezentowanych na fotografiach przedmiotów. Praca była prezentowana w 2014 roku na wystawie pt.Abracadabra|Disappear like this word w Galerii Aleksander Bruno w Warszawie. (Aleksander Warzyniak)

77
Maria LOBODA (ur. 1979)

bez tytułu z serii The Beasts

Technika: odbitka fotograficzna, druk na papierze
Data powstania: 2013
Wymiary: 50 x 33 cm
Edycja: 2/5 + 1AP

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na zdjęciach z serii The Beasts autorstwa Marii Łobody odziane w czarne, skórzane rękawiczki dłonie w badawczym geście gładzą kamienie. Artystka stosując charakterystyczną dla niej metodologię, którą określić można jako współczesną archeologię oraz praktykę "językowego ready-made", wchodzi w dialog z mitologicznym kontekstem związanym ze Świątynią Debod w Madrycie. Traktując go jako rodzaj szyfru, rzuca światło na palimpsest znaczeń, znaczącą i budzącą niepokój historię, która rozwija się w tle prezentowanych na fotografiach przedmiotów. Praca była prezentowana w 2014 roku na wystawie pt.Abracadabra|Disappear like this word w Galerii Aleksander Bruno w Warszawie. (Aleksander Warzyniak)