WYSTAWIANY:
„Przyszłość jest nieunikniona, ale może się nie wydarzyć”, Galeria Olimpus, Łódź, 2018
„Zostało mniej czasu, niż się wydaje”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2017

„Instynktowny niepokój dotyczący naszej przyszłości to główny powód powstania cyklu prac ‘Zostało mniej czasu, niż się wydaje’. Przybiera on formę mniej lub bardziej surrealnej wizji, w której przeplatają się rzeczywiste i – być może – urojone zagrożenia. Chronologiczna sekwencja wydarzeń jest trudna do ustalenia – niektóre z obrazów to zaledwie przebłyski tego, co nastąpi już po katastrofie. Nie wynika z nich jednak, że to właśnie ludzie będą świadkami tych wydarzeń”.
Bartłomiej Otocki

Prezentowana praca należy do malarskiego cyklu Bartłomieja Otockiego, którego głównym przesłaniem wydaje się wyrażenie podświadomego lęku przed tym, co nieuchronne. Owa obawa dotyczy przede wszystkim przyszłości oraz towarzyszącym jej zagrożeniom, zarówno tym realnym, jak i wyimaginowanym. Otocki jak zwykle zaskakuje doborem tematu. Artysta w charakterystyczny dla siebie sposób posłużył się niwelującym krawędzie miękkim modelowaniem. Mglista i rozmyta kompozycja przedstawiająca tajemniczą zwierzęcą postać utrzymana jest w ciemnych, mrocznych barwach wzmagających u widza przeczucie zagrożenia. Otocki bowiem w swojej twórczości często skupia się na tematach związanych ze zjawiskami paranormalnymi. Jego obrazy wydają się próbą uchwycenia krótkiego momentu w czasie, w którym odbiorca zdaje sobie sprawę, że coś jest nie tak, lecz nie jest jeszcze świadom wynikających z tego konsekwencji.

Malarz i fotograf, kurator, juror konkursów malarskich. Urodzony w 1978 roku w Łodzi. Dyplom z malarstwa w pracowni prof. Ryszarda Hungera na Wydziale Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (2003); doktorat na Wydziale Malarstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu (2011); habilitacja na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (2014). W latach 2003–2012 asystent, następnie adiunkt w pracowni malarstwa i rysunku na Wydziale Tkaniny i Ubioru łódzkiej ASP. Od 2012 roku prowadzi Pracownię Obrazu na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuki w Szczecinie, od 2014 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Autor m. in. cykli prac: „Portrety pamięciowe”, „Alchemia Iluzji”, „Czy jest bezpiecznie/Is it safe?”, „Yang!”, „Zostało mniej czasu, niż się wydaje”, „Nieodwracalne/Irreversible” i „Saudade”. Uczestnik ponad 50 wystaw indywidualnych i zbiorowych m. in. w Muzeum Współczesnym we Wrocławiu, Muzeum Historii Miasta Łodzi, Galerii Bielskiej BWA, Muzeum Narodowym w Szczecinie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

36
Bartek OTOCKI (ur. 1978, Łódź)

Bez tytułu, z cyklu: "Zostało mniej czasu niz się wydaje", 2016

olej/płótno, 150 x 100 cm
sygnowany i datowany na blejtramie: 'B.OTOCKI 2016'
sygnowany opisany na blejtramie: 'BEZ TYTUŁU | Z CYKLU "ZOSTAŁO MNIEJ CZASU NIŻ SIĘ WYDAJE" [sygnatura]'

Zobacz katalog

DESA UNICUM

Sztuka Współczesna. Nowe Pokolenie po 1989

29.09.2020

19:00

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

WYSTAWIANY:
„Przyszłość jest nieunikniona, ale może się nie wydarzyć”, Galeria Olimpus, Łódź, 2018
„Zostało mniej czasu, niż się wydaje”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2017

„Instynktowny niepokój dotyczący naszej przyszłości to główny powód powstania cyklu prac ‘Zostało mniej czasu, niż się wydaje’. Przybiera on formę mniej lub bardziej surrealnej wizji, w której przeplatają się rzeczywiste i – być może – urojone zagrożenia. Chronologiczna sekwencja wydarzeń jest trudna do ustalenia – niektóre z obrazów to zaledwie przebłyski tego, co nastąpi już po katastrofie. Nie wynika z nich jednak, że to właśnie ludzie będą świadkami tych wydarzeń”.
Bartłomiej Otocki

Prezentowana praca należy do malarskiego cyklu Bartłomieja Otockiego, którego głównym przesłaniem wydaje się wyrażenie podświadomego lęku przed tym, co nieuchronne. Owa obawa dotyczy przede wszystkim przyszłości oraz towarzyszącym jej zagrożeniom, zarówno tym realnym, jak i wyimaginowanym. Otocki jak zwykle zaskakuje doborem tematu. Artysta w charakterystyczny dla siebie sposób posłużył się niwelującym krawędzie miękkim modelowaniem. Mglista i rozmyta kompozycja przedstawiająca tajemniczą zwierzęcą postać utrzymana jest w ciemnych, mrocznych barwach wzmagających u widza przeczucie zagrożenia. Otocki bowiem w swojej twórczości często skupia się na tematach związanych ze zjawiskami paranormalnymi. Jego obrazy wydają się próbą uchwycenia krótkiego momentu w czasie, w którym odbiorca zdaje sobie sprawę, że coś jest nie tak, lecz nie jest jeszcze świadom wynikających z tego konsekwencji.

Malarz i fotograf, kurator, juror konkursów malarskich. Urodzony w 1978 roku w Łodzi. Dyplom z malarstwa w pracowni prof. Ryszarda Hungera na Wydziale Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (2003); doktorat na Wydziale Malarstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu (2011); habilitacja na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (2014). W latach 2003–2012 asystent, następnie adiunkt w pracowni malarstwa i rysunku na Wydziale Tkaniny i Ubioru łódzkiej ASP. Od 2012 roku prowadzi Pracownię Obrazu na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuki w Szczecinie, od 2014 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Autor m. in. cykli prac: „Portrety pamięciowe”, „Alchemia Iluzji”, „Czy jest bezpiecznie/Is it safe?”, „Yang!”, „Zostało mniej czasu, niż się wydaje”, „Nieodwracalne/Irreversible” i „Saudade”. Uczestnik ponad 50 wystaw indywidualnych i zbiorowych m. in. w Muzeum Współczesnym we Wrocławiu, Muzeum Historii Miasta Łodzi, Galerii Bielskiej BWA, Muzeum Narodowym w Szczecinie, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.