Zdjęcie jest częścią większego cyklu fotografii, które zostały wykonane przez Joannę Piotrowską w Nairobii w ramach działań realizowanych przez Fundację Razem Pamoja. Fotografie przedstawiają mężczyzn zaproszonych przez artystkę do pokoju hotelowego z ogromnym małżeńskim łożem. Nadzy mężczyźni stoją, lub leżą , spoglądają na siebie, patrzą w nieokreśloną dal albo zwracają się w stronę aparatu fotograficznego. Na zdjęciach widoczna jest także sama artystka. Bohaterowie spotkania w pokoju hotelowym w Nairobii nawiązują cielesny kontakt. Odczuwalne jest między nimi napięcie erotycznego zbliżenia, jednak w gestach autorki dostrzegalna jest pewna rezerwa. Podczas gdy mężczyźni pozostają nadzy Piotrowska jest ubrana. Unika kontaktu wzrokowego. Spogląda na nich kiedy oni na nią nie patrzą. Zerka w stronę obiektywu kiedy oni zwracają się w jej stronę. Artystka dotyka mężczyzn, ale nie są to gesty erotyczne. Dziwnie kojarzą się raczej z eksploracją. Sesja dokumentuje niejednoznaczną relację ciał i spojrzeń. Zwrócone w stronę obiektywu oczy bohaterów włączają także do gry pozornie "neutralnego" widza.
Przed wyjazdem do Kenii Piotrowska tworzyła wysmakowane fotografie wpisujące się w "neutralną" estetykę galerii sztuki. W serii zdjęć z Nairobi rozszerzyła przyjętą wcześniejszej konwencję obrazowania. Podobnie jak w jej poprzednich projektach, takich jak np. Frost, na zdjęciach przedstawieni zostali ludzie wchodzący ze sobą w niejednoznaczne relacje. Kilka rzeczy się jednak zmieniło. Najnowsza praca składa się z kolorowych fotografii, których estetyka nie jest aż tak surowa jak wcześniej. Podczas selekcji Piotrowska zaakceptowała niedoskonałość i przypadkowość zebranego materiału. Co więcej, jak mówi artystka, selekcja nie jest ostateczna. Praca więc pozostaje w procesie. Najistotniejsze jest jednak to, że na zdjęciach pojawia się sama autorka dokumentująca niezwykle dla niej samej istotne doświadczenie bezpośredniego spotkania z mieszkańcami Nairobii.

43
Joanna PIOTROWSKA (ur. 1985)

bez tytułu z cyklu How are you.

Technika: odbitka fotograficzna, C-type print na papierze
Rok powstania: 2015
Wymiary: 50 x 56 cm
Edycja: 1/2

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Zdjęcie jest częścią większego cyklu fotografii, które zostały wykonane przez Joannę Piotrowską w Nairobii w ramach działań realizowanych przez Fundację Razem Pamoja. Fotografie przedstawiają mężczyzn zaproszonych przez artystkę do pokoju hotelowego z ogromnym małżeńskim łożem. Nadzy mężczyźni stoją, lub leżą , spoglądają na siebie, patrzą w nieokreśloną dal albo zwracają się w stronę aparatu fotograficznego. Na zdjęciach widoczna jest także sama artystka. Bohaterowie spotkania w pokoju hotelowym w Nairobii nawiązują cielesny kontakt. Odczuwalne jest między nimi napięcie erotycznego zbliżenia, jednak w gestach autorki dostrzegalna jest pewna rezerwa. Podczas gdy mężczyźni pozostają nadzy Piotrowska jest ubrana. Unika kontaktu wzrokowego. Spogląda na nich kiedy oni na nią nie patrzą. Zerka w stronę obiektywu kiedy oni zwracają się w jej stronę. Artystka dotyka mężczyzn, ale nie są to gesty erotyczne. Dziwnie kojarzą się raczej z eksploracją. Sesja dokumentuje niejednoznaczną relację ciał i spojrzeń. Zwrócone w stronę obiektywu oczy bohaterów włączają także do gry pozornie "neutralnego" widza.
Przed wyjazdem do Kenii Piotrowska tworzyła wysmakowane fotografie wpisujące się w "neutralną" estetykę galerii sztuki. W serii zdjęć z Nairobi rozszerzyła przyjętą wcześniejszej konwencję obrazowania. Podobnie jak w jej poprzednich projektach, takich jak np. Frost, na zdjęciach przedstawieni zostali ludzie wchodzący ze sobą w niejednoznaczne relacje. Kilka rzeczy się jednak zmieniło. Najnowsza praca składa się z kolorowych fotografii, których estetyka nie jest aż tak surowa jak wcześniej. Podczas selekcji Piotrowska zaakceptowała niedoskonałość i przypadkowość zebranego materiału. Co więcej, jak mówi artystka, selekcja nie jest ostateczna. Praca więc pozostaje w procesie. Najistotniejsze jest jednak to, że na zdjęciach pojawia się sama autorka dokumentująca niezwykle dla niej samej istotne doświadczenie bezpośredniego spotkania z mieszkańcami Nairobii.