Praca przedstawia głowę dziewczyny z jajkiem w tle, obraz przekreślony poziomą kreską, pochodzi ze zbiorów Felicji Uniechowskiej, żony Antoniego Uniechowskiego. Do pracy dołączona karta obiektu.Praca po konserwacji
ur. w 1918, zmarł w 1998. Od roku 1938 studiował malarstwo na Akademii Krakowskiej pod kierunkiem mało znanego Pawła Dadleza i nieporównanie sławniejszego Kazimierza Sichulskiego. Następnie, w okresie okupacji, kontynuował naukę w działającej oficjalnie Kunstgewerbeschule pod okiem Fryderyka Pautscha. Po wojnie, w latach 1945-46, uczył się aktorstwa i reżyserii w Studio Dramatycznym przy Starym Teatrze w Krakowie. Był członkiem Grupy Krakowskiej, uczestniczył w Wystawach Sztuki Nowoczesnej w Krakowie i w Warszawie. Zajmował się malarstwem, rysunkiem, scenografią i aktorstwem (występował w konspiracyjnym teatrze Tadeusza Kantora oraz po wojnie w jego teatrze Cricot 2), pisał wiersze. Malarstwo artysty klasyfikowane jest jako surrealistyczne, metaforyczne, oniryczne. Ulubione motywy to kobiety, zwierzęta oraz kwiaty traktowane umownie, wypełniające przestrzeń obrazu.
tempera, ołówek na papierze, 1949, 25 x 19 cm, opr. 32 x 25,5 cm,
sygn. p.d. 'K.M'
Praca przedstawia głowę dziewczyny z jajkiem w tle, obraz przekreślony poziomą kreską, pochodzi ze zbiorów Felicji Uniechowskiej, żony Antoniego Uniechowskiego. Do pracy dołączona karta obiektu.Praca po konserwacji
ur. w 1918, zmarł w 1998. Od roku 1938 studiował malarstwo na Akademii Krakowskiej pod kierunkiem mało znanego Pawła Dadleza i nieporównanie sławniejszego Kazimierza Sichulskiego. Następnie, w okresie okupacji, kontynuował naukę w działającej oficjalnie Kunstgewerbeschule pod okiem Fryderyka Pautscha. Po wojnie, w latach 1945-46, uczył się aktorstwa i reżyserii w Studio Dramatycznym przy Starym Teatrze w Krakowie. Był członkiem Grupy Krakowskiej, uczestniczył w Wystawach Sztuki Nowoczesnej w Krakowie i w Warszawie. Zajmował się malarstwem, rysunkiem, scenografią i aktorstwem (występował w konspiracyjnym teatrze Tadeusza Kantora oraz po wojnie w jego teatrze Cricot 2), pisał wiersze. Malarstwo artysty klasyfikowane jest jako surrealistyczne, metaforyczne, oniryczne. Ulubione motywy to kobiety, zwierzęta oraz kwiaty traktowane umownie, wypełniające przestrzeń obrazu.