PROWENIENCJA:
- kolekcja prywatna, Polska.
(…) Widziałem, jak powoli odchodzi figuratywność, jak świat określony ramami zostaje z boku. To wcale nie była abstrakcja, tylko zapis, redukowanie, synteza świata. Z czasem kompozycja otwarła się na ściany, na przestrzeń (…) Przestał istnieć dla mnie blejtram, ten magiczny blejtram ze szkoły, a całe otoczenie stało się po prostu podobraziem. – Leon Tarasewicz
Serigrafia Leona Tarasewicza pochodzi z przełomu 1990 i 1991 roku, kiedy to artysta na zaproszenie Paola Cardazza brał udział w warsztatach artystycznych w Wenecji. Między innymi wtedy powstał cykl serigrafii, które były prezentowane na Międzynarodowym Biennale Grafiki w Lubljanie. Warto zaznaczyć, że motyw owalnych, koncentrycznych pasów sugerujących na przykład zaorane pole, został wykorzystany przez malarza również w monumentalnych płótnach. Jedno z nich, pochodzące z 1990 roku, było prezentowane podczas wystawy Leona Tarasewicza w berlińskiej Galerii Fahnemann, drugie znajduje się w zbiorach Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, kolejne, pochodzące z 1993 roku, w kolekcji warszawskiej Zachęty (nr inw. M-698).
serigrafia, papier Fallini Venezia; 100 x 70 cm (4 arkusze), łącznie 100 x 280 cm;
sygn. i opisane na odwrocie: L. Tarasewicz / 70/55 (ołówkiem).
PROWENIENCJA:
- kolekcja prywatna, Polska.
(…) Widziałem, jak powoli odchodzi figuratywność, jak świat określony ramami zostaje z boku. To wcale nie była abstrakcja, tylko zapis, redukowanie, synteza świata. Z czasem kompozycja otwarła się na ściany, na przestrzeń (…) Przestał istnieć dla mnie blejtram, ten magiczny blejtram ze szkoły, a całe otoczenie stało się po prostu podobraziem. – Leon Tarasewicz
Serigrafia Leona Tarasewicza pochodzi z przełomu 1990 i 1991 roku, kiedy to artysta na zaproszenie Paola Cardazza brał udział w warsztatach artystycznych w Wenecji. Między innymi wtedy powstał cykl serigrafii, które były prezentowane na Międzynarodowym Biennale Grafiki w Lubljanie. Warto zaznaczyć, że motyw owalnych, koncentrycznych pasów sugerujących na przykład zaorane pole, został wykorzystany przez malarza również w monumentalnych płótnach. Jedno z nich, pochodzące z 1990 roku, było prezentowane podczas wystawy Leona Tarasewicza w berlińskiej Galerii Fahnemann, drugie znajduje się w zbiorach Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, kolejne, pochodzące z 1993 roku, w kolekcji warszawskiej Zachęty (nr inw. M-698).