Studiował na Politechnice i w ASP w Warszawie. W 1965 r. powstały pierwsze obrazy z serii Próby wizualnej prezentacji rozkładów statystycznych, gdzie użył jako podstawowej jednostki struktury czarny i biały kwadrat, a ich układ wynikał z przypadku. W 1966 r. otrzymał nagrodę na Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach. W latach 1967 - 77 tworzył scenografie m. in. w Teatrze Polskim w Warszawie. Od 1976 r. rozpoczął działalność w Salonach Gry, do których wprowadzał przypadkowych uczestników. Po 1980 r. powstały formy przestrzenne - tzw. geometria w stanie napięcia. Ważniejsze realizacje przestrzenne to: Goriucken 1976 r., projekt dla Hamburga z 1980 r., udział w Kunststrasse Rhon w 1986 r. Miał ok. 50 wystaw indywidualnych; ważniejsze wystawy zbiorowe to: Biennale w Sao Paulo (1969 r.), Biennale Konstruktywizmu w Norymberdze (1969 i 1971 r.)

71
Ryszard WINIARSKI (1936 Lwów - 2006 Warszawa)

BEZ TYTUŁU, OK. 1968-69

akryl/płótno,
70 x 50 cm
niesygn., w załączeniu ekspertyza Bożeny Kowalskiej

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował na Politechnice i w ASP w Warszawie. W 1965 r. powstały pierwsze obrazy z serii Próby wizualnej prezentacji rozkładów statystycznych, gdzie użył jako podstawowej jednostki struktury czarny i biały kwadrat, a ich układ wynikał z przypadku. W 1966 r. otrzymał nagrodę na Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach. W latach 1967 - 77 tworzył scenografie m. in. w Teatrze Polskim w Warszawie. Od 1976 r. rozpoczął działalność w Salonach Gry, do których wprowadzał przypadkowych uczestników. Po 1980 r. powstały formy przestrzenne - tzw. geometria w stanie napięcia. Ważniejsze realizacje przestrzenne to: Goriucken 1976 r., projekt dla Hamburga z 1980 r., udział w Kunststrasse Rhon w 1986 r. Miał ok. 50 wystaw indywidualnych; ważniejsze wystawy zbiorowe to: Biennale w Sao Paulo (1969 r.), Biennale Konstruktywizmu w Norymberdze (1969 i 1971 r.)