1998
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 41 x 33 cm (45 x 37 cm),
sygn., dat. i opis na odwrocie oraz na przodzie passe-partout,
unikat
Motywy roślinne bardzo często pojawiają się w pracach Żaka. Razem z martwymi naturami i pejzażami zaliczają się do otwartego cyklu bez tytułu, który autor utrzymuje w minimalistycznej stylistyce. Monochromatyczne fotografie kopiowane są osobiście przez artystę. Poprzez użycie specyficznych materiałów i procesu obróbki ciemniowej uzyskuje on obraz wzbogacony o elementy nieobecne w zarejestrowanej rzeczywistości. Dzięki temu powstałe prace, m.in. ta prezentowana, są odbitkami unikatowymi.
Praca wystawiana wielokrotnie, m.in.: Fotografia 98, Pałac pod Baranami, Kraków (1998); Słoneczniki i inne fotografie, Galeria Luksfera, Warszawa (2005); Fotografie, Muzeum Henri Martin, Cahors, Francja (2006); Fotografie, Galeria Gardzienice, Lublin (2014).