POCHODZENIE:
kolekcja Tomasza Pasieka

„Znaczną część nowych obrazów Żukowskiego zaludniają bezimienne, brązowoskóre, masywne postaci leniwie stojące na bezczasowym, kobaltowym tle. Figury te, pozbawione cech, które pomogłyby nam osadzić je w konkretnej epoce, wydają się uczestnikami katastrofy starego świata lub bolesnych narodzin nowego porządku. Wrażenie to potęgują powtarzające się na płótnach Żukowskiego apokaliptyczne elementy: białe czaszki, żółte i karminowe płomienie, zbłądzone komety, strumyki krwi. Źródłem tej niepokojącej ikonografii były sny artysty, w których powidoki malarskiej tradycji, mimowolnie zagnieżdżone w nieświadomości, stopiły się w jedną, niesforną maź. Historyk lub historyczka sztuki najpewniej odruchowo doszukaliby się w pracach Żukowskiego zniekształconych wizualnych ech średniowiecznych i wczesnorenesansowych stylistyk i technik. Żukowski, notując po przebudzeniu zdeformowane przez pamięć motywy, zbudował podstawy nowego, a jednocześnie dziwnie spójnego systemu malarskiego”.

Ewa Borysiewicz
Tych, którzy wstępują do tych samych rzek, coraz to inne zalewają wody
Clay.Warsaw, 2021

PODATKI I OPŁATY:

- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

07
Konrad ŻUKOWSKI (ur. 1995)

Bez tytułu (Ludzie zrywający podwodne kwiaty), 2021


olej/płótno
230 x 180 cm
sygnowany i datowany na odwrociu: 'Konrad Żukowski | 2021'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

POCHODZENIE:
kolekcja Tomasza Pasieka

„Znaczną część nowych obrazów Żukowskiego zaludniają bezimienne, brązowoskóre, masywne postaci leniwie stojące na bezczasowym, kobaltowym tle. Figury te, pozbawione cech, które pomogłyby nam osadzić je w konkretnej epoce, wydają się uczestnikami katastrofy starego świata lub bolesnych narodzin nowego porządku. Wrażenie to potęgują powtarzające się na płótnach Żukowskiego apokaliptyczne elementy: białe czaszki, żółte i karminowe płomienie, zbłądzone komety, strumyki krwi. Źródłem tej niepokojącej ikonografii były sny artysty, w których powidoki malarskiej tradycji, mimowolnie zagnieżdżone w nieświadomości, stopiły się w jedną, niesforną maź. Historyk lub historyczka sztuki najpewniej odruchowo doszukaliby się w pracach Żukowskiego zniekształconych wizualnych ech średniowiecznych i wczesnorenesansowych stylistyk i technik. Żukowski, notując po przebudzeniu zdeformowane przez pamięć motywy, zbudował podstawy nowego, a jednocześnie dziwnie spójnego systemu malarskiego”.

Ewa Borysiewicz
Tych, którzy wstępują do tych samych rzek, coraz to inne zalewają wody
Clay.Warsaw, 2021

PODATKI I OPŁATY:

- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.