Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Czteroczęściowa kompozycja pochodzi z istotnego okresu w twórczości Leona Tarasewicza. Znany z pogłębionych artystycznych poszukiwań na temat barwy, faktury obrazu czy światła, (nie tylko na płaszczyźnie płótna, ale i w przestrzeniach publicznych), w 2001 roku uczestniczył w Biennale Sztuki w Wenecji. Przygotował wówczas realizację w ramach głównego pokazu, wykorzystującą podłogę polskiego pawilonu zaadaptowaną przez barwny tynk akrylowy, tworząc oryginalny „obraz”. Rok później artysta wykorzystał przestrzeń placu Plaza Real w Barcelonie. Początek lat 2000 to także liczne wystawy Tarasewicza, przykładowo w Sztokholmie (Galerie Nordenhake), Berlinie (Springer & Winckler Galerie) czy w Wenecji (Galleria del Cavallino).
Malarz był wychowankiem Tadeusza Dominika, i podobnie jak on, kolor (inspirowany pejzażem), uczynił jednym z podstawowych malarskich narzędzi. Tarasewicz czerpie z barw podstawowych, śmiało stosuje kontrasty i intensywność farby. Jego ekspresyjne dzieła silnie oddziałują na zmysły, pobudzając wyobraźnie i kreatywność interpretacji.

05
Leon TARASEWICZ (ur. 1957)

Bez tytułu (kwadryptyk), 2001

akryl, tynk akrylowy, sklejka; 30 x 30 cm (wymiar każdej z czterech części);
na odwrocie:
- sygn., dat. i opisany: "ZR. 4131-32D-S. 2001 / poz. 5 SZTUK 4. 30 x 30 cm / L Tarasewicz. / 3/1";
- pieczątki Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Czteroczęściowa kompozycja pochodzi z istotnego okresu w twórczości Leona Tarasewicza. Znany z pogłębionych artystycznych poszukiwań na temat barwy, faktury obrazu czy światła, (nie tylko na płaszczyźnie płótna, ale i w przestrzeniach publicznych), w 2001 roku uczestniczył w Biennale Sztuki w Wenecji. Przygotował wówczas realizację w ramach głównego pokazu, wykorzystującą podłogę polskiego pawilonu zaadaptowaną przez barwny tynk akrylowy, tworząc oryginalny „obraz”. Rok później artysta wykorzystał przestrzeń placu Plaza Real w Barcelonie. Początek lat 2000 to także liczne wystawy Tarasewicza, przykładowo w Sztokholmie (Galerie Nordenhake), Berlinie (Springer & Winckler Galerie) czy w Wenecji (Galleria del Cavallino).
Malarz był wychowankiem Tadeusza Dominika, i podobnie jak on, kolor (inspirowany pejzażem), uczynił jednym z podstawowych malarskich narzędzi. Tarasewicz czerpie z barw podstawowych, śmiało stosuje kontrasty i intensywność farby. Jego ekspresyjne dzieła silnie oddziałują na zmysły, pobudzając wyobraźnie i kreatywność interpretacji.