Fotografia przedstawiająca postać artystki powstała w czasie, kiedy zaczęła ona używać szpilek jak podstawowego budulca swoich obrazów. Jej nagie ciało wyłaniające się z tła czarnej folii jest częściowo pokryte szpilkami. Podkreślając sensualność kontaktu ciała z materią otoczenia artystka odwoływała się przede wszystkim do zmysłowej percepcji. W improwizowanych do kamery działaniach sięgała po emancypujący kobiecą seksualność repertuar odniesień erotycznych i fetyszystycznych.
1984
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier
23,7 x 17,6 cm
sygn., dat. na odwrociu: Teresa Tyszkiewicz | „Bez tytułu” 1984
vintage print
oprawa: passe-partout, czarna, drewniana rama
Fotografia przedstawiająca postać artystki powstała w czasie, kiedy zaczęła ona używać szpilek jak podstawowego budulca swoich obrazów. Jej nagie ciało wyłaniające się z tła czarnej folii jest częściowo pokryte szpilkami. Podkreślając sensualność kontaktu ciała z materią otoczenia artystka odwoływała się przede wszystkim do zmysłowej percepcji. W improwizowanych do kamery działaniach sięgała po emancypujący kobiecą seksualność repertuar odniesień erotycznych i fetyszystycznych.