Grafika ta tytułowana była także: Hradczany. Praca po konserwacji. W późniejszej twórczości Gielniaka można odnaleźć fascynacje i inspiracje dawną sztuką, nigdy jednak jej wpływ nie był dosłowny ani w warstwie formalnej ani w zapożyczaniu motywów. Jego prace doskonale mieszczą się w tradycji grafiki europejskiej. Gielniak bardzo cenił dzieła Dürera, Boscha, El Greco, van Gogha.
Lit.: M. Hermansdorfer, "Józef Gielniak", Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2006 (il. s. 35)
Mezzotinta; wym.: 189 x 160 mm;
sygn. oł. p.d.: J. Gielniak, śr.d.: mezzotinta 1968.
Grafika ta tytułowana była także: Hradczany. Praca po konserwacji. W późniejszej twórczości Gielniaka można odnaleźć fascynacje i inspiracje dawną sztuką, nigdy jednak jej wpływ nie był dosłowny ani w warstwie formalnej ani w zapożyczaniu motywów. Jego prace doskonale mieszczą się w tradycji grafiki europejskiej. Gielniak bardzo cenił dzieła Dürera, Boscha, El Greco, van Gogha.
Lit.: M. Hermansdorfer, "Józef Gielniak", Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2006 (il. s. 35)