WYSTAWIANY:
– Chwile ulotne. Krzysztof Mężyk, Galeria F.A.I.T., 30.01-13.03.2015 Kraków.
Malarstwo Krzysztofa Mężyka skupione jest wokół emocji i odczuć, dlatego też pozbawione jest figuratywnych motywów. Jako punkt odniesienia twórca wybrał łacińskie określenie odnoszące się do odczuwania zmysłami jakości – qualia, jak na przykład: słyszenie dźwięków, odbieranie barw. Twórca stawia się w roli narzędzia, za pośrednictwem którego jego świat wewnętrzny prowadzi dialog z zewnętrznym zobrazowanym na płótnie. Dlatego abstrakcyjne kompozycje artysty pełne materii, faktur, ścierających się ze sobą barw są lirycznym przekazem wrażeń uruchamiającym zmysły odbiorcy.
olej, płótno; 140 x 120 cm (każda z części);
sygn., dat. i opisany na odwrocie, na każdej z części: KRZYSZTOF MĘŻYK / BEZ TYTUŁU / /CZĘŚĆ I [lub II] DYPTYKU/ / 2015 / 120 x 140 cm [flamastrem].
WYSTAWIANY:
– Chwile ulotne. Krzysztof Mężyk, Galeria F.A.I.T., 30.01-13.03.2015 Kraków.
Malarstwo Krzysztofa Mężyka skupione jest wokół emocji i odczuć, dlatego też pozbawione jest figuratywnych motywów. Jako punkt odniesienia twórca wybrał łacińskie określenie odnoszące się do odczuwania zmysłami jakości – qualia, jak na przykład: słyszenie dźwięków, odbieranie barw. Twórca stawia się w roli narzędzia, za pośrednictwem którego jego świat wewnętrzny prowadzi dialog z zewnętrznym zobrazowanym na płótnie. Dlatego abstrakcyjne kompozycje artysty pełne materii, faktur, ścierających się ze sobą barw są lirycznym przekazem wrażeń uruchamiającym zmysły odbiorcy.