Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Oferowana praca należy do jednego z najbardziej rozpoznawalnych cyklów artysty. Składały się na niego zarówno inspiracje tożsamością narodową i historią (powstanie warszawskie, tematyka wojenna), jak i twórczością Opałki, Rothko czy Grupy Gutai. Krew jako ich motyw przewodni i powielana przy kolejnych pracach technika wykonania, nadają im dodatkowy wspólny mianownik. Kompozycja „Bloody Black” tworzy gęstą strukturę czarnych, dość regularnych plam, łączących się nieraz w bardziej rozbudowane formy. Biel i czerń to jedyne kolory obecne na płótnie. Oszczędność zastosowanych środków artystycznych intrygująco współgra z ekspresyjną, dynamiczną stroną wizualną dzieła.
gesso, tusz, płótno; 152 x 101 cm;
na odwrocie:
- sygn., dat. i autorsko opisany: [oznaczenie montażowe] ‘UNTITLED / (BLOODY / BLACK)' / P.U. 2012;
- nalepka Gagosian Gallery z Nowego Jorku z opisem pracy;
- pieczęcie firmy produkującej panele artystyczne
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Oferowana praca należy do jednego z najbardziej rozpoznawalnych cyklów artysty. Składały się na niego zarówno inspiracje tożsamością narodową i historią (powstanie warszawskie, tematyka wojenna), jak i twórczością Opałki, Rothko czy Grupy Gutai. Krew jako ich motyw przewodni i powielana przy kolejnych pracach technika wykonania, nadają im dodatkowy wspólny mianownik. Kompozycja „Bloody Black” tworzy gęstą strukturę czarnych, dość regularnych plam, łączących się nieraz w bardziej rozbudowane formy. Biel i czerń to jedyne kolory obecne na płótnie. Oszczędność zastosowanych środków artystycznych intrygująco współgra z ekspresyjną, dynamiczną stroną wizualną dzieła.