Praca powstała w ramach malarskiej i rysunkowej serii zatytułowanej Prasoreligia, w której artystka sięgając po prasowe fotografie kojarzy je z dziełami Caravaggia, ich światłocieniową dramaturgią i teatralizacją przedstawień. Zdjęcia ukazujące ofiary współczesnych kataklizmów, wojen, ataków terrorystycznych, poddawane są przekształceniom, powiększone, wykadrowane. Mimo malarskich i rysunkowych zabiegów ich powierzchnie z widocznym rastrem zachowują fotograficzny charakter. W prezentowanej pracy autorka eksponuje emocjonalną retorykę gestów zatrzymanych w kadrze fotografii, ale wyreżyserowanych światłocieniowymi kontrastami barokowej teatralizacji. Mimowolne bohaterki medialnego spektaklu pokazane są w typowym dla Caravaggia bliskim ujęciu postaci wyłaniających się z mrocznego tła.
Praca reprodukowana m.in. w: Prasoreligia, BWA Galeria Sztuki, Olsztyn 2011.
z serii Prasoreligia
2010
druk cyfrowy, papier, kredka
67 x 61 cm
sygn., dat., na nalepce, na tylnym obramieniu: Ewa Harabasz 2010
oprawa: czarna, drewniana rama, szkło
Praca powstała w ramach malarskiej i rysunkowej serii zatytułowanej Prasoreligia, w której artystka sięgając po prasowe fotografie kojarzy je z dziełami Caravaggia, ich światłocieniową dramaturgią i teatralizacją przedstawień. Zdjęcia ukazujące ofiary współczesnych kataklizmów, wojen, ataków terrorystycznych, poddawane są przekształceniom, powiększone, wykadrowane. Mimo malarskich i rysunkowych zabiegów ich powierzchnie z widocznym rastrem zachowują fotograficzny charakter. W prezentowanej pracy autorka eksponuje emocjonalną retorykę gestów zatrzymanych w kadrze fotografii, ale wyreżyserowanych światłocieniowymi kontrastami barokowej teatralizacji. Mimowolne bohaterki medialnego spektaklu pokazane są w typowym dla Caravaggia bliskim ujęciu postaci wyłaniających się z mrocznego tła.
Praca reprodukowana m.in. w: Prasoreligia, BWA Galeria Sztuki, Olsztyn 2011.