Praca jest charakterystycznym przykładem łączenia różnych technik w praktyce artysty, który od początku lat 70. równolegle z malarstwem zajmuje się rysunkiem, na płótnach rysuje, do prac na papierze włącza malarstwo, do jednych i drugich wkleja zdjęcia. W prezentowanej pracy w ramach spójnej kompozycji łączy heteronomiczne elementy, wyabstrahowane z kontekstu i wzięte z rożnych pól znaczeniowych. Rozedrganą kreskę rysunku łączy z barwnymi elementami wklejonymi kolażową techniką w obszar czystej, jednorodnej przestrzeni. Alogiczna zasada powiązań wypracowana przez artystę w połowie lat 70. spaja dynamiczną, ekspresyjną notację rysunku z barwnymi fragmentami innych rysunków, zdjęć, pocztówek.
1997
kolaż, rysunek, papier, ołówek, kredka, pastel
29,5 x 21 cm
sygn., dat. na przodzie
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło
Praca jest charakterystycznym przykładem łączenia różnych technik w praktyce artysty, który od początku lat 70. równolegle z malarstwem zajmuje się rysunkiem, na płótnach rysuje, do prac na papierze włącza malarstwo, do jednych i drugich wkleja zdjęcia. W prezentowanej pracy w ramach spójnej kompozycji łączy heteronomiczne elementy, wyabstrahowane z kontekstu i wzięte z rożnych pól znaczeniowych. Rozedrganą kreskę rysunku łączy z barwnymi elementami wklejonymi kolażową techniką w obszar czystej, jednorodnej przestrzeni. Alogiczna zasada powiązań wypracowana przez artystę w połowie lat 70. spaja dynamiczną, ekspresyjną notację rysunku z barwnymi fragmentami innych rysunków, zdjęć, pocztówek.