Praca wykonana przez artystę jako projekt plakatu anonsującego jego sztukę. Kolaż cechuje charakterystyczne dla prac autora skrótowe uproszczenie form i rezygnacja z kolorów na rzecz czerni. Jednocześnie swoboda abstrakcyjnych form różni tą pracę od wcześniejszych, opartych na module kwadratu, kompozycji łączących zaprogramowanie z grą losowych przypadków. Kolaż powstał w czasie, kiedy artysta w latach 80. odstąpił od obiektywizmu racjonalnych reguł w swojej sztuce. Projekt plakatu został wykonany w odpowiedzi na zaproszenia do udziału w drugiej edycji Konstrukcji w procesie w 1985 w Künstlerwerkstatt w Monachium. Winiarski był jednym z 15 twórców ponownie zaproszonych do udziału w tej głośnej manifestacji międzynarodowej awangardy.
Pracy towarzyszy oświadczenie Ryszarda Waśko, kuratora Konstrukcji w procesie dotyczące przekazania przez Ryszarda Winiarskiego projektu plakatu na wystawę.
1985
kolaż, karton
69,7 x 49,7 cm
na odwrociu: Kontrast | Inv. 0290
oprawa: czarna, drewniana rama, szkło
Praca wykonana przez artystę jako projekt plakatu anonsującego jego sztukę. Kolaż cechuje charakterystyczne dla prac autora skrótowe uproszczenie form i rezygnacja z kolorów na rzecz czerni. Jednocześnie swoboda abstrakcyjnych form różni tą pracę od wcześniejszych, opartych na module kwadratu, kompozycji łączących zaprogramowanie z grą losowych przypadków. Kolaż powstał w czasie, kiedy artysta w latach 80. odstąpił od obiektywizmu racjonalnych reguł w swojej sztuce. Projekt plakatu został wykonany w odpowiedzi na zaproszenia do udziału w drugiej edycji Konstrukcji w procesie w 1985 w Künstlerwerkstatt w Monachium. Winiarski był jednym z 15 twórców ponownie zaproszonych do udziału w tej głośnej manifestacji międzynarodowej awangardy.
Pracy towarzyszy oświadczenie Ryszarda Waśko, kuratora Konstrukcji w procesie dotyczące przekazania przez Ryszarda Winiarskiego projektu plakatu na wystawę.