Wystawiany - Aleksander Kobzdej. Zmagania z materią, Galeria PolskiegoDomu Aukcyjnego "Sztuka", Hôtel de Saxe, Warszawa 26.X. - 22.XII. 2002 r., Pałac Larischa, Kraków 8.I. - 28.II. 2003 r.
Literatura - Aleksander Kobzdej. Zmagania z materią, katalog wystawy,red. J. Grabski, Kraków-Warszawa 2002, poz. kat. 34, s. 221(reprodukcja).

Malarz, architekt, scenograf. Profesor warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i Wyższej Szkoły Sztuk Pięknych w Hamburgu. Laureat austriackiej nagrody im. Herdera (1966). Wczesna twórczość Kobzdeja należy do realizmu socjalistycznego ("Podaj cegłę"). Znaczącą rolę w kształtowaniu stylu artysty odegrały podróże do Chin i Wietnamu, skąd przywiózł cykl rysunków wystawianych na Biennale w Wenecji (1954). Pod koniec lat 50-tych zaczął malować obrazy utrzymane w nurcie abstrakcji aluzyjnej. Sławę przyniosła mu seria obrazów zaliczana do malarstwa materii. Artysta różnicował fakturę, nakładał farbę grubymi warstwami, w ten sposób, by obraz zyskiwał cechy reliefu; z czasem zaczął wprowadzać do kompozycji takie materiały jak: drewno, metal, tworzywa sztuczne (cykl "Szczeliny", lata 60-te).

67
Aleksander KOBZDEJ (1920-1972)

BEZ TYTUŁU

Gwasz, tusz na papierze 42 x 29,5 cm
Nie sygnowany

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany - Aleksander Kobzdej. Zmagania z materią, Galeria PolskiegoDomu Aukcyjnego "Sztuka", Hôtel de Saxe, Warszawa 26.X. - 22.XII. 2002 r., Pałac Larischa, Kraków 8.I. - 28.II. 2003 r.
Literatura - Aleksander Kobzdej. Zmagania z materią, katalog wystawy,red. J. Grabski, Kraków-Warszawa 2002, poz. kat. 34, s. 221(reprodukcja).

Malarz, architekt, scenograf. Profesor warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i Wyższej Szkoły Sztuk Pięknych w Hamburgu. Laureat austriackiej nagrody im. Herdera (1966). Wczesna twórczość Kobzdeja należy do realizmu socjalistycznego ("Podaj cegłę"). Znaczącą rolę w kształtowaniu stylu artysty odegrały podróże do Chin i Wietnamu, skąd przywiózł cykl rysunków wystawianych na Biennale w Wenecji (1954). Pod koniec lat 50-tych zaczął malować obrazy utrzymane w nurcie abstrakcji aluzyjnej. Sławę przyniosła mu seria obrazów zaliczana do malarstwa materii. Artysta różnicował fakturę, nakładał farbę grubymi warstwami, w ten sposób, by obraz zyskiwał cechy reliefu; z czasem zaczął wprowadzać do kompozycji takie materiały jak: drewno, metal, tworzywa sztuczne (cykl "Szczeliny", lata 60-te).